fredag, mars 02, 2007

RallyRut på tur

Åter hemma efter ett par dagar med jobb o skoj.

Igår träffades alla mina kollegor från Simrishamn för en hel dag med skoj i Makmö. Vi började dagen med att köra GoKart. Det är så roligt. lite väl roligt för mig. Ops...en svart flagg ska man visst inte få. jag vann inte, men jag kämpade tappert iaf tills dess att flaggan dök upp i periferin.

Jag hann pressa in en snabblunch med kära syster innan det var dags för ett välbehövligt bad på Ribbersborgs Kallbadhus. Varmt o skönt bastun o 3 grader i vattnet. Perfekt. Jag känner mig så levande då det kallbadas.

Kvällen spenderade vi på Wallmans. Ett trevligt ställe att gå till med arbetskamraterna, men inget jag skulle besöka själv. Kul o se iaf. Kvällen skulle tagit slut kl 23, då mitt sista tåg gick, så blev det inte. Jag var inte nerbäddad på båten förrän efter 5. Ops! men kul hade jag! Det var mindre roligt att ta tåget tidigt för o hinna till min sedan länge bokade klipptid. Vilken tur att jag passerar bästa kaffe stället i Hbg på väg till frisörn. Tim är bästa frisörn, i två bemärkleser. Tim såg vad jag behövde, frukost. Jag blev människa igen då jag satt med färg i håret, mumsigt kaffe, frukost, fancy magasin o en massa galna historier om bl a Pumpa läns!:) Dagens klippning resulterade i en agent look. Hmmm...det är jag o Modesty, eller kanske ngn annan cool Bond brud. (I wish:))

Nu är jag helt o hållet människa igen. Ska snart bege mig mot Varberg. En helg på mor o fars vind väntar. Hmmm...mindre kul, men nödvändigt. Har iofs lite annat kul inplanerat utöver vinden.

1 kommentar:

Anonym sa...

hei rallyrut..:-)

fint navn..
hilsen rallyruth

www.rallyruth.com