torsdag, mars 08, 2007

Projekt husvagnen

Nu äntligen är jag redo att bege mig till Everöd o husvagnen. Oj ojo oj va det ska jobbas. Funderar på om jag ska lämna riggen hemma i förebyggande syfte. Har jag inte grejerna med mig är det ett större projekt att hoppa(som om det inte är stort nog att göra årsförsta.. Gaaah!). Jag måste verkligen se till att få ordning på vagnen under dessa dagar. Hmmm, vi får se hur mycket jag får plats med i bilen. Jag ska bl a ha med mig min fina racing Bettan för att snarast börja cykla till jobbet. Det är högtid att börja träna. Min cykelmeck Henke sa att jag bör ha åtminstone 100 mil i benen innan Vätternrundan. Helst 150 för att det ska vara roligt. Jag vet redan nu att det kommer inte vara roligt förrän det är avklarat. Det är 5,5 mil EDZ-Simrishamn. Jag måste cykla till jobbet 10 gånger. Undrar just om jag ens kommer att jobba så många gånger innan det är dax? Hua va snart det är! Jag undrar verkligen vad det är jag gett mig in på. Men har jag väl bestämt mig så finns det ingen återvändo!

Det verkar som att vi är många tjejer som ska upp o köra Vasan 2008. Lottis, Malin o nu även Ullet. Ullet var uppe hos mig på en snabblunch o då dök ämnet upp. Hihi, nu har jag skrivit det här så nu måste du nog faktiskt köra vännen;) Vi löser det med barnvakt. Kanske kan leja en viss hood;)

Nu ska jag o alla verktygen åka till Everöd. Ska göra ett riktigt `koja till slott` repotage om vagnens förvandling. Min rosa kitschiga prinsessdröm:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Kul att du också ska göra klassikern!!! Jag, Chrille och en tjejkompis till oss börjar som du med vätternrundan.
/Mia (fkcg)

Ullis sa...

Åh va roligt! Är ni i fas med träningen eller är ni lika stressade som jag över hur detta ska gå till. Kul att du är här o kikar förresten. Måbra o träna duktigt! Kramen