tisdag, mars 06, 2007

Trött på mig själv

Jag är hopplös ibland. Jag ska göra tvåhundra saker på en gång. Min tid är minitiuöstplanerad o rubbas mina cirklar så blir jag riktigt trött på mig själv.

Jag berättar om årsfesten en annan dag. Det var jätte kul.

I söndags fick jag gjort vad jag skulle, förutom middagen hos Lottis o Anders. Kände att jag var tvungen att jobba undan lite på vinden så att jag inte lämnar Varberg o mor o far i totalt kaos. De kära föräldrarna bor ju trots allt där o måste se döttrarnas kaos var dag. Det var ordning då jag lämnade.

Innan jag drog söderut hann jag med en riktigt mys lunch med Lottis i deras nya stora fina hus, en fika med farmor, en kul pratstund med min gamla barndomskamrat o cykelmeck Henke, inköp av TV samt att packa bilen full med grejer, bla nya TVn, en piffad Vätternrunt cykel o massa annat, tyvärr var inte mina hem nycklar med i den packningen.
Hemma i min familj, där hänger man upp/undan allt som ligger o skräpar, dvs även mina hem nycklar som jag lagt fram för att inte glömma. Dumma mig som inte dubbelkollade det. Blev måttligt glad då jg packat ur allting o inser att jag ej kommer in. Det var bara till att packa in allt igen o åka söderut med Lollos grejer. Måttligt kul att släpa allt upp o ner ett par gånger extra. Bonusträning...nja, funkade inte att tänka positivt just då. Det fanns iofs bra saker med mitt misstag.
Jag hann träffa Paul o plocka upp den finaste vita lilla boken, vid namn Mac. Han är amerikan o min nya vän. Det tar nog lite tid innan vi lär känna varandra, men jag vet att vi kommer älska varandra. Jag älskade hans syskon då jag jobbade på GöteborgsPosten så snart kommer det vara ett sprundlande kärleksförhållande även mellan oss.

Dessutom är det alltid mysigt med lite systermys. Jag skjutsade Lollo till skolan. Passade på att se mig omkring där o äta frukost med hennes klasskamrater. Vilka sköna stollar de där gröna är. Jag förstår att min syster trivs som fisken.
Roligaste kommentaren fälldes över en torr frukost bulle. Jag ska dra det i korthet. Den gulliga tjejen Therese var sjuk för ett tag sedan. En riktig flunsa med massa feber. Febern gjorde att hon svimmade o trillade ihop hemma. Oturligt nog landar hon illa o slår huvudet i en kruka. Ett djupt jack, massa blod o en ambulansfärd. Idag mår hon bra o det syns bara ett litet jack i pannan. Detta kände inte Jerker till, så historien berättas över frukstbordet. Nu till det roliga, hans spontana komentar. -Hur gick det med blomman? Snacka om att passa på ett LantbruksUniversitet

Jag slapp köra till Varberg o hämta nyckeln. Min fastighetsskötare var snäll o öppnad för mig. Nu är jag på plats med massa lådor, igen. Snart ska jag bege mig till Everöd o husvagnen. Min lilla vagn ska rustas för säsongen. All inredning ska ut, nytt golv o färg på väggarna. Jag kommer att bo där resten av veckan. Mys med Poffe o Helena väntar:)

3 kommentarer:

Mirijam sa...

Då kan din Mac och min Mac bli kompisar!

Anonym sa...

tord heter faktiskt jerker å vi dör inte gröna..

Ullis sa...

Om Mac o Mac ska bli vänner. Bästisar!:)

Ändrat Lollo. Tror iofs att ni dör gröna, om än du kommer aldrig att göra det!