söndag, mars 25, 2007

Vilken helg!:)

Började mysa redan i fredags med god mat o mys med mor & far. Stressade av o lät mig bli lite ompysslad. Vaknade pigg o glad i lördags o tog för mig av det absolut bästa med Varberg, strandpromenaden. Underbart att starta med en löprunda utmed havet. Löpningen börjar t om känns ok nu. Trots det undrar jag fortfarande vad det är jag har gett mig in på. Det ska gå, men det kommer att bli jäkligt tufft. Gaaah. Kom gärna med bra träningstips av alla de slag. Jag behöver all hjälp jag kan få!!

Jag stannade längre än planerat i Varberg. Ville helt enkelt inte stressa. Passade på att byta till sommardäck på Betty o som vanligt tvättade jag bilen när jag var hemma. Jag undrar verkligen vad grannarna tänker. Jämt tvättar jag bilar då jag visar mig i Varberg. Det är iofs en riktigt trevlig sysselsättning i vårsolen. Rastade Ragnar en kortis o insåg hur mycket jag saknar honom. I helgen var det dessutom premiär för Ragnars småsyskon. Nya TT roadstern-Nice! Jag vill ha! Tyvärr fick jag ännu en gång åka ifrån Ragnar, istället fick jag med mig en massa bra saker som aldrig hade fått plats i Ragnar. Betty är inte så dum ändå;)

Kvällen tillbringade jag med Gullet o magen i Helsingborg. Vi var o åt vitlöksmat i stora massor på Mezo innan vi mötte upp med Hugh Grant på bion. Filmen var sådär, men det kan ju bero på att jag verkligen inte tycker om Hugh Grant. Usch jag tycker att han är sliskig. Det var en mysig kväll trots hans sällskap, jag hade annat bra sällskap;)

Det var skönt att vakna pigg o fräsch imorse, t om innan klockan ringde. Hann med såväl yoga som ordentlig frukost innan det var dags att jogga iväg till träningen. Vilken toppen start på en dag!:) Bästa är att det slutar inte där. Körde ett riktigt tufft spinning pass o motiverade mig hela tiden med att´detta är inte jobbigt i jämförelse med vad som komma skall´Den tankegången fungerar. Hua vad jag körde på under passet. Härligt att vara riktigt mör när man går/springer därifrån.
Plockade därefter upp Ullet för vidare transport till Malmö. Ullet skulle mysa med Mimsan o Lollo o jag skulle hämta o bära en nyköpt soffa från Lund till Malmö. Allt gick enligt planerna förutom att jag var fel ute på en hel timme. Ops, det vart visst lite stressigt det sista. Jag hann tyvärr inte med att besöka uteserveringarna, men jag hann åtminstone sno åt mig en kram av Mimsan på gatan. Bättre än inget:)
Det blev ilfart från Malmö till Hbg för att plocka upp Johan för att sen åka vidare hem till Jeanette som kvällen till ära bjöd på super mumsig mat. Tackar! God mat, bästa sällskapet o skön miljö, vilken avslutning på en lyckad helg. Nu kan jag somna med ett leende o hoppas att sömnen kurerar min träningsvärk. Snart börjar det närma sig det första lilla eldprovet o då måste jag vara fit for fight. Första lilla är att cykla till jobbet på torsdag. Gaaaah!




Inga kommentarer: