söndag, februari 25, 2007

Förvandlingen av mitt hem fortsätter

Den hemska tapet som nu är ett minne blott i mitt kök


Käre far har hjälpt mig så, Tack paps!

Bra arbete belönsa med drinkar, god mat o gott vin



Min specialare över sängen. Ännu finare är det då det är mörkt o man ser ljuset som är monterat bakom. Det är nu ok att tröttna på tapeten. Det är bara att tapetsera om plankan:)



Det blev som ett helt nytt kök med annan färg på väggarna. Nu är det bara resten kvar... Märk väl, att alla banankartongerna nu är borta:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fint de blir. Får nästan ta en tur ner o hälsa på snart!!
Men du, ring mig imorgon, behöver prata med dig.. Men oroa dig inte för de e bara glada saker :)

KRAM

Cissi sa...

Hej gumman! Vad fint du har det :) Snart får jag komma och hälsa på dååå, har du ngn ledighet snart? Eller ska du komma ner snart? Om du ska ner snart får du gärna ta m mina stövlar också. Har lite dåligt på stövelfronten :) Ring gärna när du har en stund över babe! puss

Bent Kristoffer Onshus sa...

hei,

jeg er veldig kjapp, og her har du en film fra i sommer med ditt hopp nr. 100 :)


http://folk.ntnu.no/bentkris/skydive/Sommervideon2006-videon.avi

mvh Bent Onshus
bentkris PÅ gmail.com

Anonym sa...

Tjena Ulle!
Du har en talang för att göra det mysigt och fint, imponerande att du inte tröttnar på att alltid renovera, men vem skulle göra det när du får till det som du vill :) Gillade idén med tapetserad planka..tål att tänka på..rippar jag idén hör jag av mig.

Jag har det gott i Norge och det verkar som om äventyret aldrig tar slut, helt fantastiskt. Kommer du förbi i krokarna så hör av dig, har numera en 90m2 trädgård så det finns plats i gräset om du kommer. Håller Coronan kall.

Höres.
Peter

Mirijam sa...

Hej gumman!
vad fint det blir hemma hos dig, tyckte allt att det var rätt skabbigt när vi var och hälsade på ;)

Skämt åsido, du är en hejare på att mysa till det du. När har vi tjejmys nästa gång?
Kram

Sivan sa...

Ja det undrar jag med! När är det nästa tjejmys?

Lägenheten ser jättefin ut, men jag ser fortfarande inte vilka tapeter det blev i köket... Myspys!!

Kram

Ullis sa...

Du är alltid välkommen Sofie.

Tack Bent! :) Längtar till sommaren.

Åhh jag saknar dig så Pappa Peter. Tror banne mig att jag får se till attt snart ta mig vägen förbi. Helt ok att rippa. Jag tröttnar aldrig på att renovera. När jag är klar är det hög tid att flytta.

Jag skäms Cissi att jag fortfarande har dina stövlar. Jag behöver nog i det snaraste ta mig en tur till Kalmar. Dock inte för att lämna tillbaka stövlarna utan för att jag vill träffa dig, stövlarna blir bonus.

Siv o Mimsan, Tjejmys snarast. Vi kan vara här, nu börjar här bli lite mysigt då nästan alla flyttkartonger är borta. Vi bör nog passa på i det snaraste. Tänker på att det måste vara mörkt ute för utan levande ljus kan vi inte ha mys;)

Puss på er alla!