söndag, mars 11, 2007

Äckligt!

Det var stundtals mer skit utanför vagnen än inuti. Kolla in röda faran!

Min husvagn är så äcklig, men hua va fin den ska bli. I nuläget står den på tork utan golv. Nästa vända dit ska jag lägga in nya, torra reglar i golvet, nytt planki golvet o på det ett nytt golv. Hmmm, ett dunder projekt jag dragitigång, men ska det ändå göras är det lika bra att göra det ordentligt. Just ja, jag måste bygga ny inredning också. Tanken har skagit mig att jag kanske skulle leta reda på en ny vagn istället, men nej. Min vagn ska bli så fin, om än det lär ta en evighet.


Det äckliga golvet är nu ett minne blott,

likaså den onödiga inredningen.

Det var mysigt att komma ut till Everöd igen. I torsdag våldgästade jag Poffe o Helena o sov t om. Tackar vänner! Mysigt att hinna sitta ner o snacka lite. Skönt att hoppsäsongen kör igång nu så att vi kommer få massa mer tillfällen att ses. I fredags röjde jag hela dagen i vagnen. Var beredd att ge upp flera gånger, men bet ihop. Dagens hårda arbete firades med bastu, klippstuga o våfflor.
Igår jobbade jag undan en hel del i vagnen, tills dess att jag total ledsnade. Gav mig själv godkänt till en paus ifrån vagnen om jag gjorde något annat vettigt. Middag till alla hoppande vänner kändes som en godkänd anledning. För första gången serverades fisksoppa ute på EDZ. Mysigt att sitta ner o äta ihop. Oväntat många stannade uppe riktigt länge. Kul med lite spontan fest. Jag trivs så bra ute på klubben. Bra folk, skön stämning o allt är så enkelt o okonstatlat. Gick i underställ nästan hela dagen, bara en sån sak. Underbart tills dess att man kommer hem till verkligheten o en spegel. -Gaaah, vad är det för ett monster?!

Idag har jag jobbat riktigt bra i vagnen. Kändes ok att lämna den lagom tills dess att mörkret sänkte sig över området. I mörkret kan jag ändå inte göra något vettigt. Inser dock att jag måste lägga mycket tid därute framöver. Hoppas att jag kan hålla hoppsuget i schack tills dess att vagnen är klar.

Nu är det skönt att vara hemma igen. Alltid en känsla av lycka som infinner sig då jag kommer hem till lägenheten. Känner mig fortfarande förvånad över att jag faktiskt bor i denna underbara lägenhet. :)

Imorgon är det dax att jobba igen. Ska på utbildning o sen stannar jag i Malmö över natten. Vi ska ha midsommar Bugi möte hemma hos Suz. Det är hög tid att köra igång o planera. Jag har iofs redan mina planer klara för festerna. Temat, pyntet, maten, drycken-allt är redan färdig planerat i min skalle. No tjuring!;) kommer att bli ett välanvänt uttryck;) Jag har dock glömt bort vad en drink heter, Hjälp mig! Vad heter det då man blandar rödvin o Cola?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Snäckan! Vad det ska bli spännande o se din husvagn:) Ska dit på lördag o städa på området plus fräscha till husvagnen:) Så det verkar bli ett midsommarbugi då, kul, ser fram emot det:)
Sitter på jobbet o klockan är 5:11, snart dags hem o sova efter ett 12h pass, sov bara 4h tills idag så inatt har det varit den värsta natten ever på de 6,5 år jag jobbat skift, pust..


Puss o kram från en trött skift-arbetare!

Anonym sa...

Du måste nog ändra inlägget till "För fösta gången JAG serverade fisksoppa ute på EDZ"

// från en som ätit fisksoppa en hel del ute på E :)

Anonym sa...

Jag har hört ryktas att det ska bli toppenväder i vår. Vi får se vad som hinner först, hoppväder eller färdig husvagn :). Btw Drinken heter Gårdagens. Pussa puss

Ullis sa...

Du är duktig som jobbar flitigt Sandra. Kika in i vagnen till helgen så förstår du min tveksamhet inför att det någonsin ska bli en bebolig vagn igen:(

Oki, det var första gången Poffe åt gemensam fisksoppa därute;)

Fint väder-tveksmt om vagnen någonsin kommer att bli klar. Minsann heter drink så oxå. Har nu fått reda på att den på spanska heter calamucho. Mmmm, smarr