onsdag, mars 14, 2007

J....tvättstuga!

I mitt hus är det lika svårt att komma in i tvättstugan som i Fort Knox. Man bokar sin tid med en liten magisk blip. Man kan bara boka en tid o man kan bara komma in i tvättstugan då man har en bokad tid. Tvättdatorn är exakt, dvs kommer man en minut över 12 o tror att man ska komma åt sin tvätt, ja då har man fel! Den missen gjorde jag idag. Grrr!!! Jag lämnade en stor o mycket vänlig lapp på dörren, till nästa person. Bad denna person knacka på eller ringa mig, så har dock inte skett. Nu är dagens tider slut o min tvätt är förhoppningsvis inlåst och inte stulen. Håll tummarna för att alla mina vårkläder skall återfås.

I övrigt har jag haft en toppen dag. Hälsade på Ullet på jobbet o fick ett par timmar med Jeanette ute på Väla.

Jeanette o mumsig fruktsallad. Inga sötsaker till shoppingfröknarna!

Jag var duktig o lät bli o köpa den finaste klänning jag sett på länge. Hmmm...jsg tänker dock fortfarande på den. Den var så fin, så skön, ja helt perfekt, förutom priset. En svart o vit prickig klänning i underbart tyg med klockren passform och vackert fall. Finns den kvar när jag fått lön kanske jag måste ändå. Den skulle passa perfekt till mina röda lackskor.

Shoppingturen var dock inte helt meningslös. Jag investerade i ett par cykelbyxor. Anar att jag kommer uppskatta dem om jag ska lyckas ge mina ben minst 100mil innan juni.


Jag kunde egentligen köpt den svindyra fina klänningen, med tanke på att jag sparat så många kronor genom att göra min egen lampa. Hittade en snarlik som inte alls var lika fin o stor som min för 700spänn. De andra jag tittat på som är likadana som min har gått loss på runt 1500. Dvs, jag skulle kunna handla för 1400 utan att skämmas.

Jag tycker att min lampa för under 100kr är lika fin som de dyra. Tycker t om bättre om den för att jag gjort den själv!:)

3 kommentarer:

Mirijam sa...

Ja, klockrent! Sparar man inhär, så kan man slösa ut där,
JÄVLIGT snygg lampa förresten!

Tack för senast!
kram

Ullis sa...

Tack o tack själv för sist. Mer mys åt oss! Skönt att det inte bara är jaghar fattat hur man ska spara pengar;)
Kramen på´re

Anonym sa...

Väldigt stilig lampa! Ibland lönar det sig att vara lite händig och kreativ. /S.