fredag, december 01, 2006

Hemma:)

Så skönt att komma hem efter att ha jobbat 8 dygn. Det tar på krafterna! Åkte komunalt hem o kan konstatera att det är inte så farligt. Det är ett bra alternativ då vinterväglag råder.

Kära mor väntade på mig hemma i lägenheten. Hon hade förberett med vin o ost. Smarr! Det är precis vad jag vill ha föra att fira 'helg' ( i min värld ledigt) Mysigt att sitta o mysa med mor hela kvällen. Det är tyvärr inte så ofta vi får tillfälle.

Imorse kom även lilla pappa ner till Hbg. Vi uträttade lite måsten o åkte sen över till Helsingör. Har ätit gott, strosat runt bland julskyltningen o ja, bara haft det bra. Vi hade först tänkt åka till Louisiana, men tiden rann iväg så vi valde att stanna kvar i Helsingör. Stannade o drack lite dansk öl! Alla var nöjda o glada. Jag fick en jätte öl:) Hela jag kunde gömma mig bakom den.

Ölglaset är större öl än mitt huvude;)

Far o jätte ölen

Mor o jätte ölen


Jag var nöjd o glad med jätte ölen:)

Ragnar är nu hemma igen efter en vecka hos plåtmecken. Jag hade bara en sak att anmärka på jobbet. Det är inte ett helt perfekt. Jag kunde mäta upp ngt mer spel(0,5mm) på högersidan än på vänstersidan. Är det en Auid så är det, då ska det vara perfekt!

Mina bostadsplaner här i Hbg har i dagarna tagit en annan vändning. Håll tummarna att det ska gå vägen o bli till det bästa.

Nu ska snart Ullet o jag åka ner till Landskrona o kolla upp det ställe där SFK ska ha årsfesten. Jag vill ha allt bokat o klart så snart som möjligt. Det är ju trots allt bara 2,5 månad kvar tills dess att det är årsfest. Planering är a och o i min tillvaro just nu. Det är lite mycket....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har Ragnar varit hos plåtis för? Ngt allvarligt?
Låter som om du och familjen har haft det myspys. Härligt!
Kram

Ullis sa...

Inget allvarligt. Någon illasinnad person som backat på honom. Massa mys med La familia:) Stor kram o hoppas allt är bra med dig o även med Anton;)