onsdag, november 29, 2006

Jag missade....

...en väldigt viktig dag;)

Skitnygga Jävligt Smarta Kvinnors Internationella Dag Det var den 24 november. Tack Jenny för påminnelsen!

Mottot är visst... "Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp. Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande "Hoho, kan nån ge miglift!" ...eller varför inte

"Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor."

"Om du inte kan föregå med gott exempel - ja, då får du bara vara en gräslig varning."

Hihi. Ska komma ihåg denna dag till nästa år.
Jag borde göra en kalender med viktiga dagar. 'Kolatårtadan', 'rosa dagen' 'Champagne dagen', o ja alla andra lustiga dagar som jag o folk i min omgivning har hittat på.
Jag kan berätta en annan dag vad alla dagarna innebär. Rosa dagen är riktigt nice! Sen finns det dagar man bör känna till för sin omgivnings skull, alla dagar är inte till egen vinning. Vill minnas att jag för länge sedan hörde talas om att det i Stockholm firas 'fläskfilé dagen'.... men den var visst inte till för mig, (kanske långsiktigt iofs?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå vilket bra motto, tror jag stjäl den till min blogg :) Den är för bra för att ickespridas

Kramis // u :)

Anonym sa...

Du är ju helt underbar fröken! Övertygad om att du kommer lyckas leva enligt det mottot. Vem skulle inte ge dig lift?;)