fredag, december 22, 2006

Systrarna Dahl i Warsawa



Warsawa var över förväntan. Vi var lite orolig till en början med minnet av det sunkiga Rom boendet i bakhuvudet. Det behövdes ingen oro! Vi bodde hur flott som helst. Högt upp med utsikt över hela julsmyckade Warsawa. Nice! Vi strosade runt en massa, shoppade en del. Åhh vilka vackra sjalar vi hittade. Kikade runt i gamla staden, skrattade gott åt lustigt mode o lyssnade på all historia som staden andas.

Maten var vi mycket skeptiska till. Jag minns den mindre goda maten den polske kocken serverade då jag jobbade på M/S Bergon. Komagesoppa med korv, kotunga o saltgurka lockar väl inte någons smaklökar, hoppas jag. Det fanns som tur var annat. Två positiva smakupplevelser. Varmchoklad med massa chili i o spiskumin i chilisåsen. Mmm!:) Det kommerjag att bjuda på då jag har fått mitt nya stora boende.

Kära Lollo o jag hade det enbart lugnt o skönt. Gick som vanligt flera mil om dagen bara för att se så mycket som möjligt.
Jag unnade mig en välbehövlig manikyr. Hittade drop in på ett varuhus, lite(!) à la New York. Nu har jag fina julröda naglar:)

Jag kan rekomendera Warsawa, speciellt innan jul då det var vackert pyntat överallt. Sommaren kan nog vara bra den med, om man vill lägga lite mer tid i alla parker. Dock tveksamt om jag kommer att åka tillbaka.

Lollo o en stor vacker gran...någonstans...?
Julpyntat hus. Undrar om inte denna tomte skulle vara ngt för Jeanettes ladugårdsvägg;)
Mer julpynt...
...o ännu mer (taget från hotellfönstret)
Lollo i Gamla Stan
God öl! Polsk öl serverades i Carlsbergs glas med sugrör- Jag drack inte hemma öl utomlands! (FIna naglar va?;))
Roffe var med
Lusitiga figurer på vägskyltarna
Nöjd storasyster med chilichoklad
Polsk lillasyster:)
Sötatste skorna som jag bara var tvungen att köpa! Blir glad när jag ser dem!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar ännu en gång att jag var Roffe. Ska lösa det med EB poäng så att du o Roffe kan åka med mig till Madrid. Senaste tiden har gett ett gäng poäng kan jag lova. Ugha... nästan trött på att resa. Trevligare med sällskap!

Anonym sa...

Underbara skor!!
Kram

Cissi sa...

Chilichoklad!? Huh... låter riktigt illa faktiskt.. det kommer jag inte testa när jag hälsar poå dig i nya lyan:) puss //Cissi

Ullis sa...

Madrid!:) Jonas o Roffe, kan dte bli bättre, två favoriter!;)

De är inte bara söta Siv, de är dessutom SÅÅ sköna:)

Cissi, du ska tetsa, låter kanske knas, men mmmm så gott. Du ska dessutom få smaka på min chokladtryffel med chili. SMARR!!!