måndag, december 25, 2006

Julstämningen...

....infann sig på riktigt imorse då jag o mormor var på julottan. Helt otroligt att det är i kyrkan jag ska finna den, såsom jag har letat överallt hela julen. Det var som vanligt vackert o stämningsfullt i Träslövs kyrka. Alltid mysigt att komma dit, sakta vakna till i kyrkbänken o träffa gamla barndomsvänner innan man ska skynda hem till den varma sängen igen. Vackrast av allt är då solen går upp bakom altaret o färgar kyrkan i rött.

Jag har idag njutit av härliga Varberg på många olika sätt. Härligt att kunna springa ner genom min fina stad till Kallbadhuset (skönt o bli av med lite julmat), ta det traditionella julbadet med Lottis & co o sen avlsuta med en skön promenad ute på Getterön. Varberg är så bra!

I år var jag riktigt modig i Kallis. Badade många gånger o tog t om ett par simtag. Jag fick blodad tand av gårdagens bad, utan bastu. Det var nästan fegisbad idag med bastu innan.

Nu är det snart dags att fylla upp med lite mer julmat...ugha. Det är bra att grunda ordentligt inför kvällen.

Ska först dricka fin vin med Paul sen på fest hemma hos Lottis & Anders o ev vidare till Socitén efter det. En lång o trevlig kväll väntar:) Ser fram emot att träffa massa gamla Varbergs vänner!:)


På tal om inget....Skönhetstävlingar kan ifrågasättas, men denna tävling kan man inte låta bli att le åt;)

Inga kommentarer: