torsdag, december 07, 2006

Vad har jag för dragning?

På något konstigt vis har jag mött alltför många olyckor under det senaste året. Det började i januari då jag o käre bror var först till en olycka på E18, tidigt i ottan. Nästa olycka var en cyklist i New York som med kraft slog i huvudet i backen rakt framför ögonen på mig. Därpå var det damen, gamla Ida som spräckte skallen i trappen på Sparbanken, nästa var flygolyckan o nu till råga på allt. I tisdags då jag åkte till jobbet var jag först framme vid en bilolycka. Det var ingen vacker syn!

I allt tragiskt som hänt är det ändå skönt o se att jag fungerar o agerar relativt korrekt. Undrar bara vad alla andra människor tänker då de inte agerar. Bävar för att det ska hända någon jag älskar något o att alla lama männsikor bara står o tittar på. Agera!

Jag tycker dock att det varit alltför mycket blod o död detta året. Jag som inte tål att se blod. Är blodgivare för att härda mig själv. Ser varje tappnings tillfälle som terapi o har under året råkat se mer blod än under mina tidigare 26 år. Usch... Hoppas att 2007 blir lugnare på den fronten.

Nu ska kära syster o jag över till Bästa Emma o dricka vin. Mysig uppladdning inför ett par dagars semester i Rom. Det ska bli skönt o komma bort o skingra tankarna för en stund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet att du alltid kan ringa om du vill prata vännen. Kram på dig. Du är stark!