söndag, december 24, 2006

Julafton i Varberg

Det är plus grader o solsken. Känns nästan som en underbar vårdag, men det är julafton! Hmmm... jag fattar ingenting.
Varbergs fästning 24 december 2006, eller kanske 24 mars 2007?

Det har varit en lugn o skön julafton. Rivstartade dagen med ett julbad i havet nere i Falkenberg. Galet o skönt.

Tappra julbadare på väg i.

Uppe o jag överlevde:) Var t om skönt!



Hemma har det varit julkaos hela dagen. Jag fixar inte det utan har hållt mig utomhus o tvättat alla bilarna istället. Bilarna är också värda ett julbad. Skön undanflykt iaf;)
Konstigt att man den 24 december kan stå utomhus utan jacka o tvätta bilarna utan att frysa. Något är fel!

Då jag stog ute på uppfarten med skum överallt kom en akut längtan efter att segla över mig. Önskar att jag haft min Ida i sjön. Skulle varit underbart med en liten julsegeltur. Tror inte att Lottis skulle misströstat om jag bett henne följa med;) Är det ingen snö nästa jul ska jag lösa det på något vis. VSS´s C55 kan man ju alltid sjösätta ute på Klöven. Ska se om jag inte kan få ordningpå det redan denna julhelg.

Julafton har varit en bra dag. Som en vanlig julafton i familjen Dahl. Mor o Lollo redo för julmaten

Massa mys, massa mat o massa julklappar. Jag fick bl a min digitala hushållsvåg o blev jublande glad. Nu ska det bli finbak!

Alla klappar jag gav bort verkar vara uppskattade. Jag ser fram emot en julklapp jag gav bort...hmmm hur går det ihop? Jo, syster yster o jag ska till Köpenhamn i april o se Bob Dylan!

Mitt Dylan sällskap, Lollo

Nu är det dags för syster o mig o ta den traditionella julpromenaden runt fästningen. Det är en höjdpunkt. Underbart att gå i mörkret vid havet o bara njuta av lugnet. Det behövs en promenad o frisk luft för att må bra efter all julmat. Jag är så glad att jag tog med mig löparskorna, o t om har använt dem flitigt.

Funderar på om jag kommer fixa att hålla mig vaken till midnattsmässan, frisk luft löser nog det.

Del II

...i det fulaste pepperkakshuset:) Tyvärr tappade fallskärmshopparen, som fastnat i tallen bakom, armarna innan jag hann fota honom. Märk väl att jag har min efterlängtade rosa flamingo utanför husvagnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser inte fallskärmshopparen, varken med eller utan armar?
Härlig jul du verkar haft. Jag funderade också på att tvätta bilen på julafton men vågade inte om grannarna skulle tro jag var knäpp... Så den är fortfarande lika smutsig! :(
Kram

Ullis sa...

Jag åt upp fallskärshopparen;) Jag är nog knäpp... grannarna lär ju tro det iaf då jag altid tvättar bilen/bilarna då jag är hemma i Vbg. 'Jaha nu är den där pedantisk dottern hemma o tvättar bilen igen...'(säger noggrannarna), hmmm, jag bjuder på det. Vi ska snart på skidsemester ihop förresten;) Ska bli så kul! Kramen vännen o hoppas att du haft en skön jul