tisdag, december 26, 2006

Idag är man lite trötter

...men det var det värt. Jag hade så roligt igår! Kalkonmiddag med gamla svärföräldrarna;), fin vin o planering av projekt starta vingård. Alltid mysigt att vara tillbaka hemma hos familjen Blomdahl. Jag blir genast tonåring igen då jag kommer dit. Hann träffa Åsa, Sara o Per som hastigast innan jag drog vidare hem till Lottis o Anders. Träffade så många gamla kompisar. Jätte kul!
Bokade in en resa till Budapest o Prag i april med min gamla Canasta kompis Sassa. Det ska bli så roligt! Lovade dessutom under inverkan av vin att hon ska få dra med mig på en vinprovar tävling. Undrar just vad jag ska göra där, men nån gång ska man börja o vinsten är en sommelier utbildning så va fasen, testa kan man ju alltid göra. Precis som vanligt på juldagen gick vi sen till Socitén. Jag blev inte besviken i år heller. Träffade ännu mer gamla kompisar. Tyvärr gick kvällen allt för fort, tur att det finns efterfester. Bäddade inte ner mig förrän strax efter 5 imorse. Ops.... men kul var det o jag är idag tacksam att jag tog det lugnt med vinet, champangen, drinkarna o allt annat som bjöds. Är trött som en gnu idag, men vet att det beror på sömnbrist, vill inte ens tänka på hur det skulle varit annars.

Alla galna bilder som togs undr kvällen ska censureras innan de hamnar här;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå vad mysigt att läsa om allt skoj! Jag blir så avundsjuk, vill också ha massa ledig tid och pengar så man kan göra saker!
Men det kommer väl, ska inte klaga med min ettåriga utbildning! :)

Hoppas ni hade det trevligt med glöggen ikväll, vi var alldeles för uppe i varv, nyss hemkomna från Öland och bägges familjer kommer imorgon. Galet värre!

Kramkram!

Anonym sa...

Glögg-julmys-kvällen var en succe´! Tack husmor-Ullis för den mycket utsökta lussekakan och allt annat för den delen :)

Kramar // u :)

Ullis sa...

Vi saknade er mimsan. Ni får infinna er på min inflyttningfest istället;)om vi inte drar ihop ngt innan dess... Hoppas att det gått bra med familjerna idag;)

Ullet-Det gjorde VI bra! Toppen mysigt. Vi får se till att samla alla snälla snart igen. Jag trivs som husmor;)