fredag, december 15, 2006

Julstök

Det stinker matos i hela min lilla lya. Jag har lagat mat inför morgondagens julbord ute på klubben, hela dagen. Oj, oj va vi ska äta:) Hoppas att det ska smaka.

Jag har för första gången lagat ordentligt med mat i mitt lilla! kök- det är för litet!

Fullt kaos har det varit större delen av dagen o nu är det även ett överfyllt kylskåp.

Trots kaos har det varit roligt att laga mat. Köttbullar, Jansson, tre sorters sillinläggningar, vörtbröd, risgrynsgröt (till ris à la malta) julsallad, specialare med dadlar+ost o imorgon blir det dessutom lussekatter o en skinka. Kylen är överfulll! Hoppas att folket blir mätta o nöjda med detta. O ej att förglömma, tänker servera lite alternativ glögg. Jag kan varmt rekomendera denna mumsig dryck.

  • Calvados, torr cider, kanelstänger, farinsocker och hel kardemumma värms upp o serveras med små äppeltärningar.
Riktigt mumsigt! Kan tyvärr inte ge några mått då all min matlagning/drinkblandning o liknande sker på en höft. Recept finns knappt i min värld.

Ikväll tog jag en paus ifrån grytorna. Mötte upp Ullet, Hedlund, Fredrik o Jennifer för en trevlig middag på Cantina. Mycket folk, mycket volym o mycket mat. Toppen kväll!


Nu ska jag ta tag i det sista med sillen. Ska piffa inläggningarna lite innan jag kan somna gott.

Jag har idag lämnat stadiet grottmänniska;) Skönt efteråt! Jag dansar runt i linne med armarna mot skyn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Hoppas att folket blir mätta o nöjda med detta." Om folket inte är nöjda efter ditt slit så förtjänar de en rak höger. Du är på tok för underbart snäll för ditt eget bästa!!
Kram!

Ullis sa...

Våld behövdes ikke;) Kramen

Anonym sa...

DU är otrolig! Bästa tjejen helt enkelt. Varför gifter du dig inte med mig?;) Kan bara hålla med föregående talare