tisdag, december 12, 2006

Rom

God mat, massa strosande, marknader, sevärdheter o bästa sällskapet. Regnet har stundtals öst ner, solglasögon har stundtals varit ett måste. Boendet var det värsta jag varit med om tills dess att vi bytte. Vi har haft det så bra i Rom! Måttligt shopping. Fick med mig det viktigaste hem. Massa parmesan, peccorino, lite vin, Marsala o ej att förglömma, Savoiardi Biscotti för att kunna göra egen Tiramisu, kryddor, kaffe o lite annat smått o gott. Smarr!:) Hoppas att jag får tillfälle att laga massa mat framöver i et nytt kök:) Italien har inspirerat mig till att vilja laga mat igen. Tackar, det var efterlängtat.
St. Peterskyrkan
Pantheon Lollo i regnet då vi besökt Colosseum Kryddor vid på marknaden Campo di Fiori. Det var bara tvunget att köpa hem en hel del.
Frukost o mumsigt cappucino
Roffe var självklart med oss......överallt
Lollo försöker nog skrämma den arga figuren i fontänen utanför Pantheon.
Sista dagen hittade vi det underbara kvarteret Traveste.
Gammalt konstnärs kvarter med mycket charm o gott kaffe.. Kändes nästan lite Paris när man strosade där. Broar o dragspelsmusik o trånga gränder. Alltför gott kaffe... kunde inte låta bli o dricka ännu en kopp, men efter ett par espresso fick det bli en latte. Slarvigt att dricka latte i Italien!

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar att jag var Roffe;)