söndag, april 06, 2008

Vardelos pa att shoppa....

Ja, du laste ratt... atminstone pa en snuskig, varm o overbefolkad weekend market. Till en borjan kunde jag se det som lite charmigt.... men det gick over efterhand som det bara blevmer o mer folk. Fick samma panik som vid passage genom Femman under julhandeln. Forsokte verkligen tappert att hitta piratkopior av vaskar, klockor o solglasogon, men utan resultat. Kopiorna ar sa rackiga att de inte ens ar varda ett par kronor. Allt sag bara ut som skrap. Rackarns att jag sedan lange vet hur min nasta Gucci vaska ska se ut;)

For att motverka paniken pa Weekend Market begav jag mig till Siam Paragon. Mmmmm, svalt, lugnt o riktiga Guccisar istallet. Kunde inte motsta frestelsen att smita in o klappa lite pa mina favoriter o inte heller att smita in pa den fladigaste Italienska restaurangen for ett glas rodvin. Svindyrt, men otroligt gott. Njot av att sitta i lugnet utan massa stim o fick dessutom trevligt sallskap av den italienska agaren. Han skrattade at mitt leende da jag smakade pa vinet o erbjod sig direkt att folja med honom o frun till en vinbar ikvall. Det kan jag ju saklart inte motsta! Funderar bara pa vad han menade med att jag skulle 'dress up a little'. Forstar inte....finns val inget att anmarka pa en Bangkok solkig kjol, Bangkok vit (gra) top o smutsiga fotter i ett par flipflop;)

Det ska faktiskt bli skont att dressa up lite nu nar tillfalle ges. Tidigare kvallar har i Bangkok, i sallskap av PhiPhi folk pa lustiga Dive bars o pa shisha stallet, har enda kriteriet varit nagorlunda rena klader. Jag behover bada delar for att ma bra!

Inga kommentarer: