tisdag, april 22, 2008

Det haglar vårtecken o vårkänslor över mig.

Har varit ute o sprungit två ordentliga vändor med Em det senaste o varje gång det slagit mig att det verkligen är vår nu. Det är så vackert uppe i Pålsjö. Tjocka mattor av vitsippor, gröna träd o härliga dofter. Det är t om så att jag kan njuta av att vara ute o springa där. Det vackraste av allt är att få den vackra skogen o dessutom vyn över hela det vackra sundet. Skog o hav på en gång, kan det bli bättre?

Uteserveringarna har öppnat o Amelojsan o jag har redan invigt en av dem. Massa mys o sitta i kvälls solen o käka. Det var ju knappt en kallt.

Det är tydliga vårtecken i Pålsjö o på stan, men tydligaste är nog att vi haft premiärgrillning hos Jeanettan ute i Viaköp. Det blev som vanligt en toppen mysig kväll i min favorit oas. Lugnet infinner sig bara jag ser Jeanettans gårdsplan.
Mys gänget, Em, Jeanettan, Jenny o Joar
GrillMaster Joar. Hua va gott! Det gjorde du bra!


Bäst av allt är att det är so much more to come… Redan på Valborg är nästa grillkväll inplanerad o sen väntar fortsättningen på våren o sen hela sommaren. Det kommer bli många sköna rosé dagar på jättefilten denna sommar. Förra året lärde vi oss ju bo på en filt i flera dygn o detta ska nog vidarutveckals i sommar. Undrar just vilken nivå vi ska lyckas ta det till denna sommar?

Det är med blandade känslor jag åker till jobbet imorgon. Skulle gärna stannat kvar i drömtillvaron ett tag till å andra sidan känner jag mig ordentligt uppladdad för att åka o jobba. Vår på sjön är inte heller fel.

Inga kommentarer: