måndag, april 28, 2008

Simrishamn

Om än inte Simrishamn är plasten som är mest lämpad för mig att bo måste jag ändå säga att det är väldigt mysigt därnere. Våren kommer o väcker hela stan. Det bara sprudlar mellan de söta små husen, av förväntningar inför vad sommar säsongen skall komma med. Men främst av allt måste jag erkänna att småstads känslan är inte helt fel

Jag hade ett par lediga timmar därnere o fick följa med på gubbarnas järngympa. Shit va starka gubbarna är! Men det som slog mig var främst att `åh så mysig sammanhållning det blir i en så liten stad`. Stan är för liten för mig just nu, men hade jag varit många år äldre hade jag gärna haft en sån trygg tillvaro med bekanta människor överallt runt om mig. Förstår att många av mina kollegor stortrivs i den lilla söta staden.

Tror denna känsla är ett tecken på att jag en dag kommer vara redo att återvända till Varberg för att uppnå samma mysiga känsla på åldernshöst.

Just nu stortrivs jag Helsingborg, så det är mycket långsiktigt med ev Varberg, men en dag ska jag nog....

Inga kommentarer: