lördag, april 26, 2008

Förbereder mig för en gångs skull….

Jag förstår inte vad som hänt! För en gångs skull förbereder jag mig för kommande utmaning. Det kan ju iofs vara så att jag lärt mig läxan efter Lidingöloppet. Den träningsvärk som jag drogs med i en vecka efter Lidingö vill jag aldrig ha igen.
Måste dessutom erkänna att det är inte så dumt o springa, bara man väljer rätta miljön o muiken. Det måste vara sjukt vackert för att jag ska kunna bita ihop o springa o dessutom grymt bra musik i öronen.

Pålsjö har jag ju redan berätta om som otroligt vackert.
Jonas drog med mig på utpå en löptur tur från Simrishamn till Baskemölla. Sprang på den långsträckta stranden o skuttade mellan sanddynorna o njöt av de vackra Österlensvyerna, det var inte heller dumt.

Därtill har jag sprungit upp o ner i kalkbrottet i Limhamn. Inte dumt det heller. Sprang där i ottan i morgondisit o fick se hur solen kämpade sig igenom. Det var bara familjen rådjur som saknades. Trevligt sällskap av Jonas o Sven gjorde nog sin sak till. Sven knäckte mig inte trots att han har rykte om sig att föröska göra det mina sina löppartners;)

Är det tillräckligt vackert runt om mig glömmer jag helt enkelt hur tråkigt det är att springa.
Tyvärr har jag inte lyckats förtränga smärtan i mina fötter. Det kommer bli naglelösa sommarfötter. Jag springer på för att tappa naglarna snarast. När det väl är borta gör de inte ont längre. Måste bli av med dem innan Varvet.
Tror att det är dags att köpa nya skor sen, men det vågar jag inte göra innan varvet. Naglarna är redan körda så det gör ingen skillnad om jag gör det nu eller senare. Så var det med fina välpedikyrade fötter i söta sommarskor för min del. Skräp!

1 kommentar:

Sandra sa...

Springa för att tappa tånaglarna tycker jag låter jätteläskigt o nasty;) Hoppas din plan funkar:)