tisdag, februari 20, 2007

Däbbt i näsan


Snorig som få med dundrande huvudvärk. Det är lite synd om mig. Skönt att vara hemma o ledig iaf så att jag slipper vara sjuk på båten o smitta ner alla andra.

Jag har haft ett par bra jobb dagar. Alltid kul o komma till jobbet, speciellt då man varit borta ett tag. Valde att stanna till i Malmö på vägen hem o hälsa på kära syster o Paul. Jag mår bra då min kära syster mår bra o det gör hon verkligen då hon får mysa runt i sitt nya hem. Lägenheten har börjat ta form i riktig Lollo anda. Så mysigt, stilfullt o genomtänkt! Hon kan hon, min syster. Jag får helt rätt magkänsla då jag stiger in i lägenheten. Det är ju tur det i o med att det är jag som köpt den...:p

Lollo i sin hall, redo att gå till skolan



Än bättre är att den ligger 2 min från Paul. Jag gick över till Paul då Lollo högg tag i att plantera lustiga växter. Det är alltid mysigt att träffa Paul. Jag är glad att det blivit mer frekvent det senaste. Vi har äntligen lyckats hitta ett datum då vi båda är lediga ett par dagar för o kunna åka ner till Kroatien o titta på var vi ska ha vår vingård. Jag tror på vårt projekt. Det kommer innebära mycket jobb(slit) o planering, men det är det värt. Jag är inställd på att jobba hårt för att genomföra våra storslagna planer. Ser fram emot att köra igång på riktigt, snart! Ska se till at bli frisk först bara, vilket kan ta ett tag då såväl snorproduktion som huvudvärk bara kulminerar:(
Hoppas bara att jag inte smittat ner min omgivning. Hann med en snabbfika med Ullet, men den var så snabb att bacillerna nog inte ens hann hoppa över, Lollo är redan snorig o Paul kommer ändå bli sjuk av den multipel använda luften ombord på flyget över till USA.

Jag drabbades av vår känslor idag då jag rusade igenom söders alla frukt o blomsterhandlares stånd. De säljer redan tulpaner o det är ett vårtecken för mig, eller ja ett prevårtecken kanske... Jag kunde inte låta bli o köpa en bunt vackra vita som passar perfekt i sovrummet. Det var tyvärr lite utplockat, annars hade jag kanske vågat mig på en färg för att inte vara så tråkig. Röda tulpaner med krusiga kanter eller riktigt mörkröda:) Vackert!
Dessutom fann jag min nya favorit affär. På söder finns det massa lustiga butiker med udda matvaror o flitiga ägare från andra länder. Min nya favorit affär är en sådan. De har en grönsaksdisk som jag inte sett maken till förr o dessutom otroligt låga priser. Om jag äter upp alla grönsaker o lustiga frukter jag köpte kommer jag nog aldrig mer bli sjuk. Det är högtid att börja knapra i sig nu så att jag hämmar en vidarutveckling av denna sjukan.

Inga kommentarer: