söndag, februari 25, 2007

Heja heja heja Amlojsan!

Bästa tjejen kör Vasaloppet idag. Jag har varit med henne i tanken hela dagen. En sms-tjänst har hållt mig uppdaterad. Jag inser nu att Vasaloppet är riktigt långt, med tanke på att Amlojsan startade strax efter sju imorse o förväntas gå i mål när som helst. Vad har jag gett in på? Nästa år är det min tur. Gaaah. Innan dess är det mycket annan galenskap som ska genomföras, men det kommer jag o Amelojs göra tillsammans. Den galenskap som ligger närmst i tiden är den 15 juni. 30 mil på cykel!Vätternrundan, here we come!:)

Ni börjar nog ana vad jag gett mig in på... Jag ska göra klassikern. Det blir ingen fegis variant som tjejklassikern för mig, utan den riktigt! 30 mil på cykel, 30km simning (Vansbro simmet), 3okm löpning (Lidingöloppet) o avslutningsvis Vasaloppet nästa år. Jag inser att då jag nu skrivit att jag ska göra Klassikern här, ja nu finns det ingen återvändo. Jag måste helt enkelt. Detta var det slutgiltliga, allt är iofs redan anmält o betalt.

Väntar bara på att det ska slå fullständigt slint i skallen så att jag anmäler mig till NewYork maraton också, bara för att få en anledning att åka dit igen. Hmmm... det får nog vänta lite


Update: Amelie af Petersens gick i mål 19:36 med tiden 12:15:17. Bra jobbat vännen! Det blir spännande att se vad min tid blir nästa år.

Inga kommentarer: