måndag, februari 12, 2007

Godisaffär

En skön dag hemma. Jag myser omkring o pysslar o donar i mitt nya hem. Det börjar kännas riktigt hemma nu. Mina saker börjar hamna på rätt plats o jag hittar dem igen närjag behöver dem.

Helgen gav mig massa energi. Goda vänner får mig o må bra. Slutklämmen på helgen i Jeanettes soffa med godis, pizza o ja allt man kan tänkas vilja ha en söndag gjorde helgen fulländad. Vi såg en lättsam fransk film. Jag kände helt plötsligt ett starkt sug efter att ta upp franska igen. Inser hur mycket jag glömt. Skrämmande. Jag får allt börja prenumerar på Le Monde ingen.

Dagens shopping får mig o le. Jag har äntligen inhandlat min efterlängtade häftpistol. BILTEMA är bra, men farligt. Jag skulle ju bara ha U spikar inte en hel korg med bilvårds grejer. Ops....så det kan bli, som en godisaffär för mig. Ragnar kommer att bli så glad. Längtar tills dess att han är med mig igen.

Nu ska jag se till o få upp mina rullgardiner o gardiner. Ser fram emot att vakna imorgon då sovrummet ska vara klart.

Inga kommentarer: