söndag, februari 25, 2007

Kyssar i hallen



En bra helg börjar närma sig sitt slut. Jag har nya fina tapeter i köket, min special belsyning över sängen är på plats o sitter ordenligt fast, lampor o alla mina filmkyssar är upphängda i hallen (fler bilder kommer en annan dag). Nu saknas bara den viktigaste kyssen, på mig o min Sixten;)


Mor o far lämnade vid lunch o sen dess har jag tapetserat på egen hand. Det är riktigt roligt att tapetsera. Massa småpill o klurande för att få till det riktigt snyggt. Mitt kök är riktigt snyggt nu. Äntligen kan jag börja planera för övriga möbler,bänkskivor, belysning o annat som jag vill ha där. Planen är klar, det tar dock lite tid att genomföra. Känns som att det får bli till hösten. Jag gick igenom min kalender för att hitta tillfälle för ytterligare en jobb helg med käre far. Det var värre. Jag är i nuläget uppbokad fram till slutet av juni o har max tre dagars sammanhängande obokade dagar. Hmmm... hur kunde det bli så? Jag som vid nyår sa till mig själv att jag måste lugna ner mig. Jag ska inte klaga, det är massa roliga saker som är inbokat, såväl jobb som fritid.

Det har varit så mysigt att ha LaFamilia här. Lollo kom upp igår o stannade länge:) Hela familjen satt bänkade till Melodifestivalen. Det var viss besvikelse i soffan då AfterDark inte vann.

Det finns flera fördel med att vara ny inflyttad. Man får massa fina presenter. Har fått ett döläckert döskalle kit (har fastnat fullständigt för de söta skallarna)till köket, en urläcker väggklocka(hihi, pappaskäm t!) massa mumsig fin choklad, en jätte söt liten Alto vas, skott till en blomma(snart dax att plantera). Tack snälla söta!

Imorgon ska jag jobba igen. Tänker testa att åka komunalt till jobbet imorgon. Får se hur det går... Största dilemmat med det är att hitta en parkering till bilen här hemma. I mitt område är det städdag första torsdagen i månaden. Ops... kan bli svårt att lösa.

Inga kommentarer: