söndag, februari 11, 2007

Toppen helg

Jag hann nästan med allt innan tjejerna kom i fredags. Tyvärr hann jag inte bygga ihop stolarna utan alla fick i uppdrag att bygga ihop sin egen stol vilket gav mig lite mer tid för matlagningen;)

Siv o Sofie. Märk väl stapeln med bananlådor i bakgrunden. Jag hann bära ner en stapel innan gästerna kom. Alltid något;)

Sandra, Siv, Sophie, Jeanette, Mirijam, Atlas o jag hade en toppen mysig kväll. Tyvärr hann inte Gullet komma. Vi saknade henne! Jag bjöd på lyx bruschetta, fisksoppa med nybakat bröd o Gino till efterrätt. Oj oj va vi åt! Jag njöt till fullo av såväl sällskapet som möjligheten att ha många goda vänner kring mitt stora matbord. Det är så härligt att kunna bjuda in till stora middagar hemma igen. Inserförsrt nu hur mycket jag saknat det. Extra roligt är det att ha ett ordentligt kök att husera i. Det är så kul att laga mat. Ännu roligare när gästerna verkar uppskatta det:)

Siv, Sophie, Sandra o Atlas sov över. Även möjligheten att kunna erbjuda mina vänner sovplatser glädjer mig.




Atlas verkade trivas i min säng


Vi åt ordentlig pannkaksfrukost igår för att ladda ordentligt inför kvällens årsfest. Årsfesten blev lyckad. Jag hade jätte kul o än jag kände mig lite ufo då jag hade glasögon på mig hela kvällen. Svårt att skaka loss på dansgolvet då man stup i kvarten håller på o tappa bågarna.

Det verkade som att alla andra oxå var nöjda o det glädjer mig då det var jag som ordnat festen. Känner visst personligt ansvar för att alla skulle bli nöjda med maten, lokalen osv. Jag ska lägga upp lite bilder senare.

Idag tog vi hand om känningarna från gårdagen med en brunsch på Tivoli. Smarr o frosseri.



Brunch tjejerna, Sandra, Siv o Sofie


Jag mår som en prinsessa nu. Det gör inte Jeanette. Jag ska nu åka ut till henne med en jätte påse med lösgodis, pizza, läsk o en riktigt tjejfilm. Undrar om jag kanske ska slå in ett rör Treo i fint papper o ta med till henne;)

5 kommentarer:

Sivan sa...

Supertack för en underbar helg!! Jag är så glad att Sofie och jag åkte ner och hälsade på. Din lägenhet är underbar, din mat och ditt sällskap likaså!
Attans också att vi inte fick ihop veckorna för Atlas del. Jag tror han trivdes bra i Helsingborg (och i din säng med!! ;) )
Stor kram, och tack för en mysig helg igen!!

Anonym sa...

yeah girl! eftersom jag är din syster har jag rätt till att få höra om alla skandaler i ocensurerat skick. Jag satt å shottade jäger kl 4 i morse. Mitt dumma pucko..jag skulle ju plugga idag!!!Det har jag iofs gjort, bara lite mindre effektivt än vanligt. Kan det vara så att huvudet väger mer för att jag har så mycket ny kunskap i det och att det inte alls beror på nåt annat? Jägermeister räknas väl som magmedecin eller? puss min älskade älskade syster!

Amelie sa...

Hej hej,

Har börjat läsa din blogg lite flitigare än innan och nu kan du även läsa min blogg som jag skapade häromdagen. Har ju min dagbok att skriva men jag tyckte det skulle vara kul att skriva en träningsblogg eftersom jag ska göra klassikern i år med start 25 feb då jag ska köra öppet spår från Sälen till Mora.

Har försökt att nå dig det senaste men utan resultat. Vill ju berätta att jag ska gifta mig i höst...

RING MIG!

SAKNAR DIG.

NÄR FÅR JAG TRÄFFA DIG?

stor kram
Lojsan Rosenblad too be!

Anonym sa...

Tusen tack för en super mysig helg tjejen. Jag e såå glad att jag följde med ner efter lite velande fram o tillbaks för min del.. Du e super go!!

KRAM

Sivan sa...

Jag kan inte se bilderna!! :(