torsdag, februari 22, 2007

Snökaos

Ständigt snökaos då det snöar. Undrar just när vi kommer vara förberedda. Hur klarar de sig i Norrland? Jo, de blir inte förvånade var gång det snöar. De vet att att det snöar varje år. Borde inte vi södringar lära oss snart att det kommer snöa även i år. Grmpf... om ändå jag fick bestämma o tala om för komunslipsarna hur det ligger till.

Lite dåligt väder är ju ingen fara, det har man fått lära sig sen barnsben. 'Det finns inget dåligt väder, bara sämre kläder' o i vuxen världen så krävs även lite mer planering. Ska det vara så svårt?
Min granne kyrkogården i vinterskrud
...o bakgården. Tänker uppdatera med samma motiv om en månad igen. Kanske det är vår då?


Nu ska jag ut o leka i snön o vara glad. Jag tycker om när det är vackert vitt, bilarna låter mycket snällare o ja hela världen känns på något vis trevligare, som en nyvaken bomullsvärld då snön är här. Jag ska försöka låta bli o smaka på snön, speciellt på den snön som ligger på trottoarerna (ett lustigt ord trottoar), då den ser ut som mumsig vanlijglass med krossad choklad när gruset ligger på den vita snön. Mmmm...:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Allvarligt talat, nu är det bekräftat, du är ju positivt störd. Snökaos = vanilj med krossad choklad?

Ojne vojne.

Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga klyschor.

Puss

Anonym sa...

Hej, va bra att du mår bättre. Du och dina arbetskamrater kanske får börja kolla så att båtarna parkerar lite bättre nere i Simris
http://www.simrishamnstrolling.se/galleri/galleribild.asp?bildid=1124

Anonym sa...

Trottoar, kommer från franskan om jag inte minns fel:) Nu ska man till jobbet, igår tog det 1h för o köra 3 mil, pust, tur att jag åker. Min bil är insnöad och inplogad,ha ha, den får väl stå där tills snön smälter;) Ha d toppen gumman! Kram

Ullis sa...

positivt störd? :) klyschorna håller jag med om, men hellre de än gnäll om vädret.

Parkeringen...ops! INTE så BRA, wasn´t me;)

Det stämmer Sandra. Trottoar heter trottoir på franska. Säg ordet ett par gånger o kika på stavningen, det är ett lustigt ord. Hoppas att du kom fram ordentligt till jobbet. Låt bilen stå, det gör jag.