måndag, februari 05, 2007

Hemsedal

Hemma igen efter ett par toppen dagar i Hemsedal. Åkte med min gamla klubb FKCG. Jag är lyckligt lottad som känner mig hemma i två klubbar.

Jag var ett tag tveksam till om jag skulle komma ihåg hur man åker skidor, det var ingen fara. Tyvärr var det inte riktigt samma skidåkning som mot slutet av min säsong i Chamonix 1999, men ändock ok. Saknar dock vissa muskler som krävs för att få ordentligt tryck på skidorna. Jag får helt enkelt träna mer inför nästa skidresa.


Hmmm...man kan ju undra om jag verkligen fick ordning på åkningen. Mycket skratt med Cissi o Nina

Hemsedal bjöd inte på några skandaler(det som händer i Hemse, stannar i Hemse), inget ohämmat festande utan bara en helt perfekt, myshelg. Jag är helnöjd.

Bodde med Nina, Tomas, Mia, Gusten o Magnus i bästa hytten. Tackar för gott sällskap. Vi var på samma nivå allihopa. Inget såsande utan alla vara upp med tuppen o åt havrergrynsgröt för att hinna med första liften. Me like!:)




Mina hyttkompisar, Nina, Gusten, Magnus o Mia. Tomas saknas



Jag leker med kameran i liften. Nice hjälm Gusten!:)

Det var helt ok att åka buss fram o tillbaka. Kan bero på att jag sov som ett barn större delen av tiden, förutom när tjejerna var samlade längst bak i bussen för skvallerhörna:) Tyvärr fanns det inte så mycket spännande att skvallra om. Det blev mer flyktig planering av kommande tjejmiddagar. Jag är inbjuden som gästkock till nästkommande middag med bl a Mia o Anna.

Vi återkom till Göteborg igår natt o då var BästaColle snäll o hämtade mig. Kändes lite udda att för första gången var det jag som bodde hos honom. Under alla åren vi känt varandra har det alltid varit tvärtom. Jag är glad att Colle har fått en fint mysigt hem. Vi satt upp o snackade halva natten, som på den gamla tiden. Vaknade sent o hann precis med en lunch min gamla och osedda;) kompis Madde innan tåget till Vbg avgick.

Nu ska jag ta tag i alla flyttlådor jag lyckades plocka med mig från mor o fars vind. Så skönt att börja samla ihop mitt liv på bara ett enda ställe. Det kändes så bra att komma hem till min fina lägenhet. Ännu en gång fnissade jag för mig själv då jag steg in genom min vackra dubbeldörr o konstaterade att denna fina lägenheten är faktiskt mitt hem. Otroligt! :)

1 kommentar:

Sivan sa...

Bra att du känner dig hemma hos oss med! Tyvärr funkar inte bilderna...!
Kram