torsdag, november 01, 2007

Popcorn

Jag har jobbat ett par dagar, trots dundrande förkylning. Kunde bara inte missa den oljeövning vi haft i Öresund, tillsammans med danskarna.
Vi har övat genom att plocka upp popcorn. 12 kubik popcorn har simulerat ett rejält oljeutsläpp. Poppade popcorn på ytan har likvärdiga egenskaper som olja, men skadar ju inte miljön. Undrar just hur man kom på att använda popcorn?

Bild från HD.se

Igår kväll då övningen var avslutad o arbetstiden slut kollade en tapper skara av kollegorna till Hbg´s uteliv en onsdag. Det var inget att skryta med, men vi hade kul. Det var dock inte det smartaste draget ur förkylnings synpunkt. Borde egentligen bara ligga nerbäddad o inta c-vitamin intravenöst istället för att åka till Malmö o käka middag ikväll, om jag ska ha en chans att bli frisk innan jag åker. Iofs lär jag ju garanterat bli sjuk igen under flygningen över, som alltid då man delar luft med massa främmande människor i flera timmar.

Helt galet att jag åker på lördag! Kan inte riktigt förstå att det redan är dags att sticka iväg på min efterlängtade USA/Hawaii trip. Undrar just vad för viktiga saker jag har glömt att förbereda?

2 kommentarer:

Mirijam sa...

Jag läste nyss att c-vitamin har noll effekt på förkylning, så det hade ändå inte hjälpt att ligga hemma!
Kram

Ps: vykort från hawaii skickas till nobelvägen 44a
21433 malmö

Sandra sa...

Hur länge blir du borta gumman och hur går det med det där andra "projektet"?