fredag, november 23, 2007

Thanksgiving

På amerikansk manér börjar man fira Thanskgiving kvällen innan, åtmisntone enligt Lindsay.
Paul var snäll o skjutsade Amelie o mig ut till Carlsbad, hem till Lindsays föräldrar. Satt o snackade över ett glas vin o blev förvarnade på vad vi kunde vänta oss av en utekväll i Carlsbad. Dive bars o ännu mer dive bars.

Det stämde, det var udda, det var definitivt dive bars, men åh så roligt vi hade. Träffade en del av Lindsays gamla vänner o massa andra galningar från Carlsbad.
Lindsay, typisk amerikan 1, Amelie o typisk amerikan 2

Billiga drinkar, biljard bord o unkna ställen, men vad gör det när man har bästa sällskapet o glatt humör.

Riktiga Thanksgiving firades hemma hos Lindsays underbara föräldrar. Sandy o Woody Stewarts hem välkomnade 30 pers för Thanksgiving firande.
Sandy, Woody o kalkonen

En hel dags ätande. Hela gänget var inbjudna till klockan ett o från det att vi kom till dess att jag körde hem en trött skara så åt vi. Plock mat i köket undertiden som kalkonen, sötpotismoset, stuffing, cheesepotatoes, skinka o allt annat mumsigt förbereddes. Det var en fröjd att sitta o små äta o iaktta. Kanske kan ordna en egen Thanksgiving i Svea nästa år. Laga mat tycker jag om, äta tycker jag om o jag vet att jag har många som gärna gör det med mig. Tror nog det får bli så.

Amelie o tv´n med amerikansk fotboll så klart....


Samlade vid tv´n


Hela traditionen handlar egentligen om att bjuda o äta för att man är tacksam att man kan. Det finns mer historia bakom, men i det stora hela….

Lindsays familj är toppen. Uncle Pete är en klockren gubbe som gurglar turkispepparshot!! Det var mycket skratt o skakande på huvud över allt lustigt som sades. Lindsay´s pappa har det inte lätt;)

Det blev en lång dag o jag var bra trött då vi kom tillbaka till LaJolla o mina opackade resväskor. Dough....det var lite panik innan det stod klart att jag faktiskt fick plats med allt, tackvare att jag fått låna en extra resväska av James. Tackar!

Jag har lärt mig något nytt gällande reglerna om hur mycket ens bagage får väga. Gränsen är 22kg, men det är per väska o man får checka in två stycken à 22kg. Tackar!

Sitter nu på flygplatsen i SanDiego o väntar på att få att få borda mitt plan till NY. Är dödstrött o ser fram emot att sova på planet för att vara redo för ett effektivt dygn i favvo Nevvan. Det känns lite vemodigt att lämna SD, men det är väl nödvändigt för att kunna komma tillbaka. Måste se till att det blir snart, o det säger jag redan innan jag lämnat....


Inga kommentarer: