fredag, november 02, 2007

Trött ska bli tröttare

God mat o bra möte på Cutty Sark i Limhamn igår. Alltid trevligt att träffa hopparna även utanför fältet.

Jag har bestämt mig för att inte sitta i manifestet nästa år o jag ska inte heller vara festkomittén.

Det räcker för mig nu. Jag vill ju hinna hoppa, inte bara jobba. Nog för att det är kul att sträva för att klubben ska må bra osv, men jag tror nog att jag kan vara en bra medlem om även om jag inte står som ansvarig för något. Det ska vara kul att komma ut o inte bara en stress faktor förknippad med jobb. Denna sommar har varit riktigt dålig för mig vad det gäller hoppningen. Dels har jag varit runt o gjort massa annat kul dessutom har jag jobbat en hel del helger o när jag väl varit ute på klubben så har det antingen varit för någon fest som ska fixas eller för att sitta i manifestet. Nästa år ska bli annorlunda.

Efter middagen var jag helt död o längtade bara efter att få åka hem till syster yster o sova, men ikke! Det var bara att styra Ragnar vidare mot Lund för att sitta ner på Fellini o snacka skit till efter midnatt. Jag var väldigt glad att min kära syster bestämde sig för att vi inte skulle med på personalfest. Hade inte vågat släppa iväg henne själv, men inte heller orkat följa med.

Somnade ovaggad o förvånad över att jag lyckats håll mig vaken så länge. Är fortfarade lite trött o vrålförkyld idag, men har nu kommit på att det är ett bra utgångsläge inför mastodontflygningen som väntar imorgon. Ryktas att det blir kalas i San Diego imorgon kväll så det är ju fördel om jag kan sova hela flygresan. Det brukar sällan vara något problem. Mitt välbeprövad knep är: två små flaskor rött till maten, styrbords fönsterplats, softislistan i Ipoden, raggsockar o en gosig tröja som extra kudde, sen sover jag tills vi studsar i backen i Atlanta.

Jag borde egentligen ta tag i min packning nu, men det känns mycket mer lockande att åka ut till Jeanette med Lojsan för lite sushi o massage. Gissa vad jag väljer? Packar gör man ju ändå bäst nattetid;)


2 kommentarer:

Cissi sa...

Oooo ta med mig!

Ullis sa...

Jag tror att du får plats i den jätte väska jag ska ha med mig. Tanken var iofs att shoppa den full over there, men jag kan låta bli det om du vill åka resväska t/r