onsdag, november 14, 2007

En dag i min smak

James hämtade upp mig imorse för en tur till skjutbanan. Bara för att jag har semester betyder inte det att jag kopplar bort allt som har med jobbet att göra;)

Jag utanför Shooting Center

Amerikanerna är verkligen otroliga vad det gäller skjutvapen! Jag fick fylla i ett formulär, typ jag intygar att jag inte är mentalt störd o att jag har viss vana med skjutvapen, sen fik jag en Glock 17 i handen o en påse amunition o ett litet manuellt inplastat kort att använda i framtiden.
James skjuter-klockrent resultat!:)

Det är alltid kul att öva, även det var lite ovant att stå o skjuta med främmande människor, varav vissa valde att skjuta med mycket högljudda gevär. Udda o galet. Jag har börjat skriva ner en lista på galna amerikanska grejer, ska sammanställa den här när min resa är slut.

Jag fortsatte dagen med en skön ner cabbad tur genom SD tillsammans med Paul o blev sen avsläppt inne i SD för bl a lite shopping. Livsfarligt att släppa av mig själv i ett shoppingparadis. Fick lova att från shoppingen pausa hos asiaterna med en stor Starbucks mugg för manikyr o pedikyr. I like att det i detta landet är helt ok att skämma bort sig lite, inte ens plånboken missunnar mig det.


Hittade väldigt mycket fint, men har varit duktig o stoppat mig själv flera gånger. Jag kan bara inte köpa mängder med sommarkläder, bara för att det är sommar här. Det jag tillslut fyllt mina fina papperspåsar med är fina saker som jag kan använda även hemma. Det blev bara två par skor....opsi!;)

Hmmm, vem skulle kunna vara so into shoes?

Så snart jag kom tillbaka till LaJolla stack Paul o jag iväg o tränade på hans gym. Otroligt många lustiga maskiner o inte en enda fet amerikan, vilket det för övrigt inte finns så många av här i CA. Är nu nöjd o trött i kropp o knopp efter en varierad dag i min smak, utan att det egentligen har varit något extra ordinärt.

Inga kommentarer: