söndag, oktober 01, 2006

Ett tag sen...

....musten gick ur mig vad det gäller att uppdatera, av olika anledningar. Hmmm... jag ska nog vara lite mer vaksam med vad jag skriver framöver.

Idag har min ena prins namnsdag! :) Grattis Ragnar. Igår fyllde världens bästa syster år. Grattis kära Lollo!

Sammanfattar det senaste i korta drag bara. Sen sist har jag hunnit med två ursköna hopphelger. Det är kul att hoppa igen!:) Har från o till under sommaren haft en konstig känsla i magen inför varje skutt, den konstiga mindre lustiga känslan är nu borta. Mmmm:) Förra helgen tävlade jag... eller ja vad man ska kalla det, jag deltog i en tävling-Bumbibucklan. Mina prestationer gav mycket skratt! För såväl mig som för andra...

Mimsan(rödvit), Jag(svartvit) o bävern


Gjorde ett skojhopp med Mimsan, vilket Fredrik fotade. Skrattade ännu mer. Denna helgen har jag inte hunnit hoppa så mycket. Höll mig sysselsatt med förberedelserna inför festen jag anordnade istället. Kompis fest med tema Trans/'klä ut dig med kraft'. Det blev en lyckad fest. Många klädde ut sig, glatt humör o maten verkade smaka. Jag var Zorro! :) ...andra var clown, afrikansk kvinna, Playboybunny, psyko, vindstrut, Flourtant, Iprenmannen, nunna, troll, budisktiskmunk...ja listan kan göras lång. Det saknades inte fantasi iaf.

Veckan som gått har jag tillbringat i Karlskrona. Vi har haft miljöutbildning. En bra kurs med mycket praktik. Dessutom kul att träffa gamla klasskamraterna. Kändes lite udda att vara tillbaka i Karlskrona med det gamla folket igen, dock utan att återvända Blå Huset.

Nu befinner jag mig uppe i Västervik. Åkte upp redan ikväll för att slippa köra hemifrån i ottan imorgon. Det är skönt att vara på plats o kunna starta en patrull utvilad.

Fick lite bilder från segelsemstern av Andréas. De finns att beskåda här

4 kommentarer:

Sivan sa...

Nej!!! Missade jag Bumbi-bucklan? Jag som tänkt komma ner och visa vart skåpet skulle stå... ;-) Härligt att du börjat känna dig trygg i din hoppning igen, jag kommer gärna och skuttar med dig någon dag! På tal om annat, vi kanske skulle uppdatera varandra i den icke-offentliga verksamheten snart igen? ;-)
Ta hand om dig, kramis!

Paul Blomdahl sa...

Ja, jag hade en rätt bisarr upplevelse med en stalkergirl som hade läst hela min blogg (alla inlägg) och blev jättesvartsjuk när jag skrev om min älskling. Sen skickade hon massor av mail och sms. Farligt.

Så jag förstår att du kanske är lite försiktig med vad man lägger ut. Kram från din superbästa vän.

Anonym sa...

Titta,titta nu har även jag hittat hit. Så flitig du är med ditt bloggande, en nackdel vid första besöket när man måste sitta och läsa allt gammalt (på arbetstid);). Till helgen ses vi! Åh vad glad jag blir när jag tänker på det!! Glöm inte Roffe så att han kan ha en liten reunion med KBO-giraffen :-)
Pussa puss.

Ullis sa...

Sivan: Min del börjar nästan bli offentlig nu;)Ops! Kommer till Gbg i helgen, kanske kan styra upp ngt mellan vinprovning o flyttkartongspackning.

Paul: Ugha... sånt vill jag inte varamed om. No stalkers Please! Kul att det är älsklingen igen:)

Jennie: Det var på tiden, antar att det är lugnt på jobbet;) Det ska bli SÅÅÅ kul ihlgen! Picasso låter toppen! Klart att Roffe kommer med, jag åker igenstans utan honom!