måndag, oktober 23, 2006

Nöjd

En toppen helg o en toppen start på en ny vecka. Hela helgen har varit toppen. Känner mig alldeles lugn inombords o ändå full av energi. Tränade ordentligt igår. Länge sedan jag var så svettigt, men så skönt efteråt. Njöt av den härliga höstdagen. Tog en promenad med Ullet o U´s mamma o strosade runt bland de vackra höstlöven. Tittade på när våra vänner trillade ner med sin fallskärmar över Olympia stadion. Blev extremt sugen på att hoppa.
Jag kan konstatera att Helsingborg är en fotbollstad. T om bussarna flaggar då det är matchdag. Aldrig ska jag slippa ifrån den där fotbollen;)

Till kvällen bjöd Lollo på söndagmiddag i Lund. Mumsig mat o bästa sällskapet. Mysigt att ha systeryster så nära. Lollo är helt lyrisk över alla träd o växter hon lär sig i skolan. Jag inser hur lite jag kan, men jag lyssnar noga när Lollo berättar. Vi tog t om en promenad i Botaniska för o lära live. Jag blev storförtjust i trädet Katsura, vars löv luktar spunnet socker då de trillat av.

Ginko Biloban löv

Lollo tycker om Ginko Biloban, o visst är det ett speciellt löv. En lustig värld som börjat öppna sig tack vare Lollos utbildning.
Lollo o 'spunnet-socker-trädet'

Lollo o Sfinxen
Kom i säng i tid igår kväll o vaknade utvilade imorse. Har nu varit iväg på ett spinning/Core pass o mår nästan oförskämt bra. Skönt att äntligen vara igång ordentligt med träningen igen. Nu ska jag en gång för alla beta av alla listor jag skrivit på vad som ska göras här hemma. Det måste bli klart idag så att jag kan sitta ner o plugga i lugn o ro imorgon. Tentor på onsdag:(
Det är bara en sak jag inte är helt nöjd med i tillvaron just nu. Kanada ligger för långt bort;)

Inga kommentarer: