torsdag, september 21, 2006

Är alla tänkande?

45 mil till jobbet, det är faktiskt i längsta laget, trots att jag tycker väldigt mycket om attt vara ute o köra nercabbat med Ragnar. Jag har iofs haft gott sällskap av Dan Browns, 'I cirkelns mitt', hela vägen. Det är behagligt att lyssna på en bok då man är ute o far på vägarna.

Det var en bra patrull uppe i Västervik. En blandad kompott av sysslor. Åkte bl a runt i den vackra skärgården i en Hydrolift i 50knop. Kul!

Passade på att hälsa på Jonas, i hans Tattoo studio på vägen hem. Chansade på att han skulle ha en stund över för o fylla i mina numera gröna tatueringar- men icke denna gången. Nytt försök nästa gång jag passerar.

På vägen hann jag fundera en hel del. Tankarna spinner kring hur folk tänker ibland? Tänker de? Vissa männsikor visar sig ibland vara helt andra än såsom man först uppfattat dem. Ibland positivt, ibland negativt. Empati...undrar om alla verkligen kan stava till det? I alla situationer finns det inte utrymme för empati, men i riktigt stora frågor borde det vara första frågan i inträdes provet, för att överhuvudtaget få delta i vissa diskussioner. Grrr...jag blir irriterad nu igen när jag snöar in på de tankarna!

Något som fick mig att le när jag kom hem var berget med post, ja kanske inte alla räkningar, men bl a de fina bilderna från examen som äntligen dök upp. Inser att jag saknar folket en hel del, speciellt vissa.

Funderar på om jag ska planera in en Sverige turné snart. Kanske ska ta omvägen via Göteborg, Härnösand, Stockholm, Gotland nästa gång jag ska till Västervik. Det känns ganska avlägset att vi satt där raka i ryggen med champange bubblande i hårtopparna för bara några månader sen. Det var en riktigt bra dag som fortfarande får mig att le stort!:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Saknar dig, när syns vi nästa gång? Kommer du till everöd på lördag?
Kram.....

Sivan sa...

Klart du ska ta vägen via Göteborg nästa gång! Du är så välkommen så! Kram