lördag, oktober 14, 2006

Härliga höst

Sverige är så vackert när det är höst. Åkte hem från jobbet i Västervik i fredags. Solen sken, frisk krispig luft, vackra färger, bra musik o massa vind i håret. Det gjorde inget att jag körde vilse i Smålandskogen. Hamnade på ställen jag aldrig förr besökt o antagligen aldrig kommer att besöka igen. Små vägar, kossor o en kavalkad av vacker natur. Det är kul att vara ute med Ragnar på de kurviga små vägarna. Kände mig som Colin McRae, eller ja kanske inte riktigt... Passerade många vägskyltar med lustiga namn, bla Huluboda:)

Hittade Fia på en rastplats i Markaryd o tog med henne till Hbg. Vi testde 'min' pizzeria för första gången. Det skulle vi aldrig gjort. Hua va gott det var. Livsfarligt för mig då jag försöker att radera spåren efter sommaren. Vi var ute o testade Hbg´s utbud av nattliv.... inte alltför imponerande en fredagskväll, men vi hade riktigt kul ändå. (...man kan inte ha annat med Bästa Fia;)) roligast hade vi nog på 28+ stället... låt mig kalla det ett studiebesök. Skrattade hur mycket som helst åt alla orginal som utan taktkänsla stod o skakade på dansgolvet med en desperat blick.

Kom på en en ny skala på onykterhet. Inte nykter för att ens tänka tanken att köra bil,(köra bil=noll alkohol!) men tillräckligt nykter för att skruva ihop en komplicerad IKEA möbel.
Det blev en sen kväll o jag har varit trött idag. Har tagit det lugnt tillsammans med LaFamilia. Mysigt att softa runt o lära känna Hbg tillsammans


Mor o far vid ekohjulet. Lustigt ställe!
Jag o SötisSyster
Jag introducerade familjen till mitt favoritställe, Lagmarks, o de förstod min förtjusning. Mor o far åkte hem till Vbg igen o jag o Lollo tog en långfika. Vi började planera höstens resor över en enorm latte.Vi åker till Rom i början av december o sen till Warsawa precis innan jul. Man måste planera sin julshopping i tid;)
Hela jag försvann bakom den stora koppen:)
Lollo drömde sig bort o var redan på ett mysigt italiensk café
Det är ine mycket som går upp emot systermys. Snart ska vi på bio. Ska se The Guardian. Kan bli trevligt att vila ögonen på Herr Kutcher o Costner. Hoppas inte Amelojs blir svartis när jag dejtar hennes andra make;)

Inga kommentarer: