måndag, oktober 16, 2006

Kräsen, blått o rosa

Jag har inte fått gjort hälften av vad jag borde gjort idag, men i vilket fall har det varit en toppen dag.

Försökte shoppa ute på Väla tillsammans med Amelojs, det gick inte så bra. Hittade inte ens något onödigt, bara lite frätande Listerin till mina tänder. Vi var mycket bättre på att fika. Mmm...som i mums o mysigt. Otroligt att jag o Lojsan ses så sällan, trots att vi bor i samma stad. Hmm, bot o ättring-snarast! Lojsan kom med ett underbart förslag. Vi ska ordna en jättefest till våren. En egen välgörenhetsfest med tema bröstcancer... egentligen borde det även vara för herrarnas skull. Ljusblått o rosa band fest. Vi har redan storslagna planer:) Kul o fixa fest med festfixardrottningen Amelie o dessutom för en god sak;)

I eftermiddags var jag o kollade på lite lägenheter. Hade höga förväntningar på en, blev besviken. Inga dirketa förväntningar på en-blev positivt överraskad. Tyvärr låg den på botten plan med balkongen halvvägs in i en slänt o en gångstig precis ovanför, dvs grov insyn. Bästa med den. Hela lägenheten var nyrenoverad precis som jag vill ha det.Extra bonusen med den, badrocksavstånd till vattnet. Drömde mig genast bort till alla morgon/kvällsdopp jag skulle kunna ta. Ingen av lägenheterna känns dock som den rätta vid vidare eftertanke. Måste ha is i magen tills den rätta dyker upp.

Nu ska jag umgås med mina kuddar. Måste åka hemifrån riktigt tidigt imorgon:( Jobb/utbildning i Karlskrona står på schemat. Ska bli kul!:)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hjärtat!
Har varit i Värö så det var därför jag var uppe i dom trakterna;) jobbade 17h igår känner mig helt färdig men men, snart helg så man kan samla lite krafter:) Ha det fint vännen var du nu är i sverige!!!
Kramen

Sivan sa...

Hua, det där med insyn i lägenhet vet jag allt om, fråga Sandra bara... Visserligen trivs jag jättebra, men insynen hade jag gärna varit utan. Hoppas du hittar ett ställe som verkligen känns som "ditt" snart! Kramis!