söndag, augusti 27, 2006

Ståpäls o päls...

Åkte inte till Stockholm i helgen. Sara & Sofia bjöd in till födelsedagfest. Skulle ha varit så roligt, men ibland säger andra måsten ifrån. Jobb. Kanske iofs är bra att jag är lite stilla för en stund o åtminstone inte kryssar hela Sverige runt på en helg. Hoppas o tror att tjejerna hade en toppen kväll även utan mig. Jag ska se till att åka upp snart. Saknar tjejerna o Stockholm.
Jobbade på Kristianstad Airshow. Där bjöds bl a på schyssta uppvisningar. Team 60 flög SK60, helt makalöst läckert vilket gav mig pirr i magen o ståpäls. Mmm jag vill flyga! Jobbade hela dagen. Full fart, mycket folk o stor variation på arbetsuppgifterna. På något konstigt sätt stod jag vid ett par tillfällen med en mikrofon i handen o snackade hoppning. Hmmm... Jag som inte ens tycker om att prata inför folk. Nog för att jag gillar o snacka, men inte på beställning. Det sas iofs att det gick bra så jag får väl sätta en fjäder i hatten på mig själv för att jag gjorde det.

Tog vägen om Lund hem o åt en god middag med bror & co, som var på genomresa/vilse. Åt hos Lollo på Felleini. Hon är den sötaste servitrisen;) Insalata Caprese o mumsigt grillat kött med rödpestogegga bjöds, tyvärr inget gott vin till då jag körde, men smarr i vilket fall:)

Tog med mig Johan & co till Helsingborg för vidare äventyr. Johan hade svårt att bestämma vad han skulle ha på sig. Han gick igenom min garderob o fann en päls... hmmm, hallick varning på min bror;) Tack o lov hittade han annat att ha på sig, så småningom, egna kläder!
Vi hade en kul utekväll på Tempel i Helsingborg. En hel del folk, alla okända. Satt o smuttade bubbel i en skön soffa o njöt av att bara iaktta folk. Roligaste på hela kvällen var taxi resorna:) Jag har fått en Faris i Helsingborg:) Hela vägen satt jag o gapskrattade åt den galna chaufför som ropade Jalla, jalla varannan mening. Johan blev utnämnd till att vara halv mohamedan,(va nu det är;)) bilen hade äkta mattor på golvet o blingbling överallt.
Första gången Johan & co var nere o hälsade på mig i Gbg fann vi vår taxichaufför Faris. Han har sen dess varit vår privata chaufför. När helst man ringer löser han transporten, om man så ska åka hem från krogen eller hem till Enköping (för vissa). Numera ringer han t om då o då bara för att kontrollera att jag o familjen mår bra. Han saknar att ha koll på mig då jag inte bor i gbg längre. Helt enkelt ,Faris är bästa taxichaufförn, men nu har jag funnit en som ska få utmaningen att fylla hans funktion för mig i Hbg. Isac som han heter har bra potential för att lyckas.

Pojkarna har nu åkt o jag ska se till att packa iordning på alla grejer som jag kan tänkas behöva i veckan. Ska gå en Högfartsutbildning i Göteborg. Köra snabba båtar i en hel vecka, hihih:) Vilket toppen jobb jag har!

Passar perfekt att bo i lägenheten i Gbg en vecka. Ska se till att styla den finfin inför fotograferingen inför försäljningen.

Synd att denna dagen redan rusat iväg. Har ännu en gång varit tidsoptimist o trott att jag skulle hinna med en sväng över till Danmark;) idag, men det blev det inget med:( Hmm, hoppas att tillfället dyker upp snart igen. Hihi:)

Posted by Picasa

4 kommentarer:

Sivan sa...

Hej! Är du i Gbg den här veckan? Har du tid över får du gärna höra av dig, skulle vara jätteskoj att se dig när du ändå är i närheten! Du har numret... Kram!

Ullis sa...

Klart jag hör av mig! En kaffe eller kanske ett gla vin t om:)
Kramen

Sivan sa...

Haha, vilket som funkar! Du ska inte passa på att göra Säve-hopp när du ändå är här med? ;-)

Clipping Path sa...

I'm personally a big fan of ullisd blog. Thanks for sharing this post.
clipping path