måndag, augusti 07, 2006

Nice Näsinge


Tillbaka i Varberg efter ett par toppen dagar uppe i Strömstad/Näsinge. Toppen väder, bra folk, mysig stämning, roliga hopp, goda skaldjur. Roffe har varit med o bugat ordentligt. Börjar bli lite orolig för honom. Han beter sig som en obstinat tonåring. Super till o röker så fort Mamma vänder ryggen till. Han har iofs straffats- inte ett enda skutt har det blivit för honom under hela bugi tiden. Man får inte hoppa när man är bakfull. Så snart jag fått ordning på bilderna kommer RoffesBugi dagar i bild.

Den senaste veckan har varit en mörk vecka för hoppstatistiken. Hela året fram till nu har sett så bra ut, men nu har det gått över. I fredags var det en kalottkollision på Näsinge, hörde att det visst varit något liknande i Gryttis i lördags. Nina o Henrik klarade sig hela båda två, men usch va läskigt det var att ta hand om Nina precis efteråt. Skönt att se henne pigg på sjukhuset på kvällen. På något konstigt vis var det jag som var med på sjukhuset. Tredje gången denna sommar som jag är med på sjukhus/i ambulansen. Hmm...?
Förra helgen var det två låga svängar som resulterade i ordentliga skador uppe i Gryttis o dessutom bröt Favorit Ludde lårbenet på Everöd i lördags. Läskigt! Jag kan bara pusta ut över att alla lever. Börjar fundera över vad det egentligen är jag håller på med.

Nu är jag tillräckligt vaken för att avnjuta en lyxfrukost på altanen. Skönt att vara hemma hos mor o far o deras välfyllda kylskåp o cappucinomaskin...Mmmm. Ragnar är på SPA idag, därav att jag är uppe o studsar i ottan. Mutade mecken med vetekrans, kom på lite extra grejer som behövde göras. Rådjursögon, huvudet på sne o kaffebröd, ja då var det inga problem. 'Det löser vi till i eftermiddag' TACKAR!:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan gumman! Jaa,jag veeeet...vi måste träffas! Är du i Helsingborg o härjar till hösten? Vore ju mkt bättre om du var i Karlskrona, då hade jag kunnat komma och hälsa på dig imorgon efter jobbet.. vore skönt o åka iväg om så bara för en kväll :) Vi får ringas o boka ngt... puss//Cissi

Ullis sa...

Mesta dels bor jag i Ragnar, känns det som iaf.... åker land o rike runt, men förhoppningsvis lugnar det ner sig till hösten. Kom o hälsa på i Hbg eller kanske t om på hoppfältet, Everöd:)Det är åtminstone lite närmre