onsdag, augusti 09, 2006

Tam yam goong med dysmakande tigerräkor

En riktigt lugn o skön dag. Inga stora utsvävningar överhuvudtaget. Jag har bara betat av min långa 'att göra lista'. Det är så skönt för varje punkt jag får bocka av. Den är fortfarande lång, men inte riktigt så lång efter idag.

Lottis o NewYork Deb skulle kommit ner o hälsat på idag, men det uteblev. Krångel med bil o det var nog lika bra det med tanke på att E6:an varit översvämmad på sina ställen. 50cm vatten på vissa sträckor o tydligen var det bara lastbilar som kunde köra. Då har det regnat ordentligt, dock inte hos mig. Det har bara varit svalt o skönt idag, för en gångs skull ok i min annars varma grotta. Jag har t om kunnat rulla upp persiennerna o släppt in lite ljus. Blommorna lär vara chockskadade. Jag hade hoppats på ett ordentligt åskoväder här, men det kommer kanske till kvällen. Vill sitta med en filt, o jumbokoppen med te på balkongen o iaktta skådespelet över havet.

Jag började ta tag i spåren efter sommarens frosseri imorse. Tog en lång morgonpromenad i Pålsjöskog. Ett underbart naturområde. Slingorna sträcker sig utmed vattnet. Där kommer jag att avverka många mil framöver. Tankarna flyger fritt o man blir alldeles lugn i sinnet. Kom hem o åt mysfrukost på balkongen. För första gången kändes det riktigt hemma i lägenheten.

Idag har jag dessuotm tagit ett stort kliv. Jag har kontaktat mäklare i Göteborg för att sälja min lägenhet. Har dragit ut på det alltför länge nu, men nu först kände jag mig redo att ta tag i det. Jag är färdigt i Göteborg. Fick stuva om lite i planering för att kunna visa lägenheten i Gbg innan året är slut. Hade tur o fick tag på en besiktningstid till Ragnar redan idag. Ibland stämmer det. Ragnar fick beröm på besiktningen. Det behöver iofs ingen tala om för mig, att han är fin. Han är ju den finaste för mig redan. Hur som helst han skötte sig. Spottade ut lagom mycket gifter o brummade snällt på beställning. Imorgon ska han springa till Simrishamn. Det ska bli kul att jobba ett par dagar. Riktigt många dagar t om. Skoj!

Dessuotm har jag äntligen fått tummen ur o röjt igenom alla mina flyttkartonger med kläder. Myrorna bör bli glada för min bamse donation idag.

Nu ska jag dyka ner i min bok igen. 'Lång fin blond' av Claes Carlsson. En lustig bok med många sköna uttryck, skrattar gott för mig själv. De är så sjuka! Boken handlar om Benny, Tapas o Bo som knarkat aningens för mycket eller kanske det är de dysmakande tigerräkorna som får dem att spåra fullständigt...?



"Författarförbundet borde ta reda på vilka droger han använder och dela ut dem till sina medlemmar." SvD Posted by Picasa

Inga kommentarer: