onsdag, augusti 02, 2006

Grillat...


Smarr! Jeanette o jag grillade i hennes mysiga trädgård igår. Mysigt. Det blev en hel del mat till två personer... tok mätt!


Inser att jag skaffat mig ett bilberoende det senaste, helt handikappad utan Ragnar. Jeanette hämtade upp mig inne i stan. Ragnar har stått o varit snygg på hennes gård sen i lördags. (I världens ände, som hon själv sa. Det går inte att ta sig dit genom att åka komunist)
Jeanette kan Hbg o gav mig en guidad tur i stan; -Här är bästa slaktarn, bästa fiskaffären osv. Nice med lite introduktion i stan. Ser fram emot att handla till första middagen som ska lagas i mitt lilla kök. Undrar när det kan bli, långt fram i höst tror jag. Ullis o jag har iofs redan stora planer för de trevliga middagsbjudningarna som vi ska ha runt mitt stora matbord.

Idag åker jag o Sandra till Strömstad.Mer västkusträkor o bohuslänsmys o hoppning! Toppen. Hoppas att det blir lite bättre väder bara. Just nu öser regnet ner, om än det är lite mysigt när det smattrar mot rutan o man sitter inne, men så får dte inte vara när jag vill hoppa. Reservplan vid dåligt väder är att SPA'a, men det kan man ju bara göra en dag.

Inga kommentarer: