måndag, augusti 14, 2006

Vackert på Österlen

En bra dag startar med en kopp kaffe i gott sällskap. Kaffe date med Tobbe o Mimsan imorse i Tobbe o Mimsans husvagn! Märk väl de bådas husvagn;) Sov som ett barn ute i skogen, somnade med ett leende. Låg o lyssnade på regnet som smattrade o var t om tvungen o dra upp rullgardinen för att titta på skådespelet som utspelade sig på himlavalvet. Mmm vad det är läckert med riktiga åskoväder. Vackrast är de nog iofs nere vid fästningen i Varberg. Men man får hålla tillgodo med vad som bjuds.

Det var uppehåll imorse när jag åkte. Halvvägs till Simrishamn kom jag på att jag bröt mot ett löfte jag givit Poffe, ops:( Är det sommar o har man en cabbe så ska man köra nercabbat, dag som natt...så länge det inte regnar. Cabbade ner o njöt av Brösarpsbackar. Löften är ju till för att hållas, även löften av den typen;)

Jag har haft en bra dag på jobbet. En bilpatrull på Österlen. Jag kan dock informera om att rutten säl inte luktar gott. Det är inte mysigt att ta i en sån, speciellt inte när fingrarna försvinner in i den svampiga kroppen, men men, bara att bita ihop o göra sitt jobb. Vi förpackade den döda sälen i många sopsäckar innan han fick åka med oss i bilen. Han luktade ändå... ugha! Vi höll en 'fin' begravning för honom på en avfallstation 2.5 mil bort från fyndplatsen. Sådär kul o sitta i en varmbil med ett ruttet lik. Resten av dagen åkte vi utmed kusten, pratade med folk o kontrollerade att allt var som det skulle. Självklart fick de hårt arbetande Kustbevakarna unna sig en glasspaus:)

Nu är dagens pass slut o jag ska snart bege mig ombord på båten. Tänkte för en stund sen att jag skulle ge mig ut o springa ikväll igen, men det får nog vara. En promenad genom Simrishamn känns bättre. Förhoppningsvis är benen mindre stumma imorgon bitti så att jag kan snöra på löparskorna då istället.


Jag har hittat ännu en grej som jag behöver för att få ordning på min löpning. Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det var en mysig morgon. Inte lika mysigt att köra upp till Öland för att dessutom JOBBA hela kvällen. Nej, usch.
Slapp ta hand m lik på jobbet iallafall, dock är dom rätt halvdöa hela gänget så det ska bli fantastiskt trevligt att komma därifrån!

Vi ses till helgen va?!
Kramar

Ullis sa...

Nej... vi gör inte det. Jag ska iväg till en ö på kräftskiva denna helgen, sen blir det dykning ett par dagar på Väderöarna...lite jobb, en sväng till stockholm o sen kommer jag till klubben. Dvs första helgen i september först:(

Bra att du ska därifrån! Bara ler vid atnken på att du faktiskt kommit in. Ännu en gång du är så bra! Hoppas verkligen att det blir toppen för dig på skolan.
Pussen o hälsa T