tisdag, augusti 01, 2006

Inflyttningsfest/Tantfest hos Knäckehäxan UTANFÖR Hbg

Knäcke bjöd till fest. Massa hoppare, nya o gamla. Inhopp som en snygg entré till festen. Helgrillad gris, gott o dricka o en underbar miljö. Jag vill ha ett hus som Knäcke, o en sån trädgård. Helt otroligt vilket fint ställe hon fått tag på. Kuddar o filtar o mys under de färglada lyktorna i trädgården. En topp kväll. Fick skjuts in til stan o kom på vägen in på den smarta idén gå vidare o kolla upp Helsingborgs uteliv. Vi hade riktigt kul, goda BM o trevligt sällskap.

Brunchen på Dunkers var välbehövlig för återhämtningen efter nattens eskapader. Lite sliten, men inte som andra i sällskapet;) Glad att jag gick hem innan de stängde, det hade visst inte alla gjort. Ullis o jag konstaterade att bakfylla smittar. Ullis hade ingen som helst anledning att känna sig bakis, det var hon som körde in oss, men efter att ha umgåtts med oss fyra som varit ute så kunde även hon känna sig slö...

Söndagen fortsatte i slapphetens tecken. Filmkväll o sushi hemma hos min nya kompis Frida:) Helt ny i stan o helt plötsligt rasslar det bara till o vips finns det massa trevliga männsikor runt om mig. Kul. Tron på att det kommer bli bra i Hbg bara ökar. Frida är ny hon med-vi har massa roligt tt se fram emot!

Igår gjorde jag inte så mycket vettigt. Flyttade mest runt saker. Jag får verkligen ingen riktig ordning på mitt hem. Försökte sätta upp ett par hyllor-men de vill icke samarbeta. Jag tycker inte om betongväggar o Mollyplug. Grrrr... Jag som ska klara allt själv inser att jag nog kommer bli tvungen att be lilla pappisen om hjälp ändå.
Skickade iväg lite ansökningar till lustiga distanskurser för hösten. Kan ju vara kul att komplettera all ledighet med lite vettigt. Oceanografi, Östersjömiljön o lustigaste kursen, religion 5p-häxor trollkarlar o ngt mer, Tror även jag ska försöka avsluta min civilekonom denna hösten. Det kan ju vara på tiden. Har ju bara hållt på i fyra år nu.

Idag är ännu en lugn dag. Måste fixa klart min komplettring till deklarationen-ugha! Kan snart inte skjuta upp det längre.
Jag har dessutom börjar bekanta mig med min nya stad idag. Bokat tid hos tandläkaren, frisörn o för en ansiktsbehandling. Jag kan behöva en hel renovering fram i september efter sommaren förfall.
Nu är det deklarationsdax:( Måste bli klar med det innan jag får åka iväg o grilla ikväll.

Inga kommentarer: