måndag, december 10, 2007

Viktigaste med julen

Är inte maten, snön, julmusik, julklappar, om än det underlättar för att finna rätta stämningen.

För ett år sedan lovade jag mig själv att jag måste flytta till ett nytt boende med större kök innan nästa jul. Jag är så glad att jag nu gjort det. Det är en fröjd att fixa julbord då man inte behöver använda sin säng som sista möjliga avlastingsyta.

Det är julfest ute på klubben till helgen, men då jag jobbar tills på fredag eftermiddag måste jag fixa allt redan nu. Lägger in sill o drillar köttbullar på löpande band.

Julstämningen börjar verkligen infinna sig trots att det finns varken snö eller julmusik i min tillvaro.

Mina kära föräldrar var hos mig igår. Vi tände andra ljuset, drack glögg, åt middag o tog vara på det mysigaste av allt med julen-Att vara med familjen o all mysbelysning!

Inga kommentarer: