lördag, december 08, 2007

Kontraster är bra

Har tillbringat mycket tid i uniformen sen dess att jag kom hem från USA. En ordetnlig kontrast att bo i min lilla hytt ombord på båten mot att bo vid stranden på Halekulani på Hawaii. Kontrasterna förstärker varandra o både och är ju iaf nära vattnet.

Jag har mellanlandat hemma i ett dygn mellan varje patrull. Har trots den begränsade tiden hunnit med en hel del. Jag har packat upp väskorna o burit upp sommarkläderna på vinden lagom till dess att det är dags att ta fram dem o packa ner dem igen. Det blir troligen San Diego över nyår! Tjoho!!! Paul är den bästa isf!

För att inte deppa ner mig helt över att vara hemma i det grådassiga vädret har jag spenderat så mycket tid som möjligt med människor som jag tycker om. Lollo var uppe hos mig en kväll o Amelie o Emelie var över en kväll. Mysigt!

Nu är jag äntligen hemma igen o är faktiskt ledig ett par dygn i sträck. Det ska bli så skönt o ja ser fram emot att ta helg med ett glas vin, trevligt sällskap o Idol finalen om en stund.

Mina lediga dagar är fullspäckade med roliga saker o trevligt sällskap. Inser att jag har det oförskämt bra oavsett plats på jorden o väder.

Inga kommentarer: