söndag, december 23, 2007

Jultraditionen har flyttat hem till Lejonen

Varje år i säkert 10 år har gamla Varbergs gänget setts hemma hos Nyborgs för lite glögg kvällen innan julafton. Förr i tiden var vi ett gäng som umgicks flitigt året runt. Numera har vi två bokade träffar per år, KBO o glöggen hos Nyborgs. Tyvärr kunde vi av olika anledningar inte vara hemma hos Nyborgs i år o jag kände att det var mitt uppdrag att hålla vår tradition vid liv. Det märks tydligt att vi börjar bli äldre o att vi sprids för vinden landet runt med förpliktelser med nya familjer osv.

Mysigt med goda vänner hemma i föräldrarhemmet igen. Tror att även mina föräldrar uppskattar det väldigt mycket. Det var öppet hus under kvällen o jag ska nu gå o lägga mig nöjd o glad över att ha träffat många härliga vänner som jag träffat alltför sällan numera. Imorgon är det julafton, igen. Strumpan hänger på dörren, gran är klädd, maten klar o alla julklappar färdiga. Bävar aningen inför julbadet i havet imorgon. Dough va kallt det kommer att vara, menär dte tradition så är det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack Ullis för en mysig stund! Bara så drar julen igång på riktigt. Kramar från Sara