måndag, december 24, 2007

Vad gör man nu då?

Idag har jag inte:

  • Julbadat
  • Kollat på Kalle
  • Rimmat på julklapparna
  • Kollat på KarlBertil Johnssons jul
  • Ätit mig kräkmätt på julmat
  • Druckit julsnaps
  • Varit sparsam på julgodiset
  • Tänkt att i år behöver jag inte byta en enda julklapp

Har tagit julpromenaden runt Subbe, ätit julmat ännu en gång, öppnat fina julklappar, ätit ännu mer, promenerat runt fästningen, knäckt nötter, tittat på tv o funderat på om jag ska ta ett varv till i godisskålen eller kanske runt fästningen. I min värld är julafton en väldigt lång dag. Min jul verkar avvika väldigt mycket från många andras. Stressa rundor är inte vår grej, vilket iofs kan bero på att vi bara är sex personer, då hela släkten är samlad.

Nu försöker jag hålla mig vaken för att ev orka masa mig iväg till midnattsmässan. Det är så fint o stämningsfullt när man väl är där, men projektet att faktiskt ta sig dit, det känns lite motigt. Brukar fylla min kyrkliga årskvot under ett dygn (bortsett från bröllop). Hur som helst blir det iaf julottan imorgon bitti.

1 kommentar:

Sivan sa...

Mammsen och jag var på julbön kl 17. Mysigt och lagom tidpunkt. Hoppas din jul varit bra! Jag känner också igen det där med att ta det lugnt och inte behöva stressa någonstans. Det är skönt att vara hemma och njuta av god mat och långa promenader.
Kram