tisdag, oktober 16, 2007

Stiga av tåget

Då man stiger av tåget i Simrishamn möts man av en text på marken `Du är nu tillbaka på ruta ett´ Man tar ytterligare ett par steg, fortfarande fövånad o fundersam över vad man precis läst, blicken är kvar i marken o man möts av nästa text rad `Det här är ingenstans´



Jag förstår inte. Vet inte hur jag ska tolka detta, men magkänslan säger att det är en person som inte är en helt nöjd o positiv till att vara i Simrishamn, som ansträngt sig med att skriva dessa texter stort, snyggt o tydligt på marken.

Funderar på att ta en ordentlig promenad runt Simrishamn med blicken i gatan. Kanske kan man få ihop det till riktigt genomtänkt budskap om man får lite fler ledtrådar. Kan det vara en Simris variant på `Diktarnas Helsingborg´?



Någon som vet något om detta, berätta gärna för mig! Än så länge har jag bara kommit fram till att det är lite snyggt klotter som ju lyckats med sitt syfte att få mig att bli frågande iaf.

Inga kommentarer: