måndag, oktober 22, 2007

Annorlunda helg i Barca

Barca är en underbar stad. Att kika på Gaudis alla lustiga byggnader är som att stiga direkt in i en sagobok.

Sagrada Família,
Parc Güell, Miro o Picasso museum, lite shopping, god mat, gott vin, Sangria o Cava o till det en faslig massa promenerande. Har promenerat överallt o sett massor.

Sagrada Família

Parc Guëll

Sällkapet var inte det bästa, men, men.... Man måste ju våga chansa ibland o jag börja förstå den irländska dialekten iaf. Min hjälte under helgen var Andreas, Emelies bror, som guidad genom Barcas härliga uteliv, det blev en underbar utekväll.

Igår var inte min lyckodag, det var en hel del som gick emot mig o i slutändan höll jag på att missa mitt flyg hem. Aeroporto Barcelona är inte Girona! Tur att det var så underbar personal på flygplatsen som tillslut lyckades få med mig på flyget hem. Dough, va stressigt det var, men hem kom jag o det är bra borta, men efter denna helg, hemma bäst!

3 kommentarer:

Cissi sa...

Lägg på luren! Det är min tur att höra hur helgen har varit ;)

Sandra sa...

Oj, vilken resa men det var väl en härlig erfarnehet att ha med sig i bagaget iaf:)
Kram på dig o jag hoppas vi syns innan jag åker!

Ramona sa...

Välkommen hem! På en skala fr 1-10, vart placerar du Barcelona??

Trevlig helg!

kram