torsdag, oktober 11, 2007

Mys med goda vänner

I tisdags kom Turbo hit för lite miljöombyte. Jag hade inte lagat middag, Han lagade middag själv o det luktade gudomligt gott, kunde bara inte låta bli att smaka lite. Jag fuskade alltså med fastan, efter samråd med kära faste experten Lollo. Nu är jag på det igen.

Det var lite tråkigt att bara dricka te på Espresso House då Turbo o Ulrika mumsade i sig stor mackor(jag som inte ens tycker om bröd) o drack kaffe med massa skum.

Turbo, Ulrika, Jonathan o jag mös hela dagen. Härligt att strosa lite i det härliga, friska höstvädret.

Kvällen spenderade vi hemma hos Jeanettan. Mer mys vid den underbara öppna spisen o med en film, vilken jag såklart somnade ifrån. Inte helt oväntat! Valde att stanna kvar över natten för att slippa köra hem alldeles sömnig o utan garanti att hitta en parkeringsplats på min hopplösa gata.

Idag har varit en riktig softis dag, Turbo ar sovit nästan hela dagen o jag kollade klart på filmen jag somnade ifrån. Da Vinci koden får mig att längta till Paris. Hmmm, undrar om jag kan få in en tur dit innan jul. Julshopping i Paris, Oui, je veut bien!

Jag är nu nästan hel efter Lidingöloppet. Smärtan från mina ömma, trasiga tår är nu en vana. Därav tänker jag ge mig ut o springa, tänker ta en mil, det är ju ingen distans i jämförelse med 3 mil. Jag får kuta utav bara den för att hinna runt innan mörkret lägger sig. Det är bra med viss press då jag ska träna.


Inga kommentarer: