onsdag, september 19, 2007

Hua! Vad håller jag på med?

Det är bara 10 dagar kvar tills jag ska springa Lidingöloppet. Det är helt galet!! Tyvärr kan man nog inte skoja bort 3 mil i kuperad terräng, hur gärna man än vill.
Jag har varit ute o löptränat seriöst för första gången idag, sen i våras. Det var tugnt, men inte riktigt så tungt som jag förväntat mig.
Dras med ömmande benhinnor o en trasig knastrande häl. Undrar verkligen om jag kommer att lösa detta. Skam den som ger sig, men t om jag börjar inse att det kanske finns en begränsning även för min envishet. Jag ska ge det ett seriöst försök iaf. Om det ändå inte fanns elaka spärrtider.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där,

vi ses på startlinjen...och förhoppningsvis på mållinjen också...

Du, tänkt på den där känslan när du stannat för matpaus under vätternrundan och vips så kom det en massa energi från ingenstans. Eller inte alls från ingenstans egentligen, det är ingen magi. Det hjälper att äta, se till att vara förbered. Jag såg att de bara delar ut lite mer mataktigt mot slutet av loppet (bullar och blåbärssoppa, banan). Jag tänkte köpa energigelé eller nått. Testa att magen klarar det du väljer att ta med dig innan, typ nu med andra ord.

Ett sista tips: INGET lopp i världen är värt att skada sig för. Det kan sabba för låååååång tid framöver. Lyssna på din häl och dina benhinnor. Så tycker iallafall jag. Skulle inte vilja leva vidare (om jag överdriver en aning) om jag inte kunde fortsätta springa tills jag blir 80 år minst.

Vill du ladda upp med pasta hos mig dagen innan så är du välkommen :-)

Kramar från moralkakan

Cissi sa...

Hej gumman! ja, nu är man tillbaka :) Oo vad jag saknar dig, måste ses snart! Var alldeles för länge sen :( puss